Η διοίκηση επιδιώκει να έχει πλέον κάθε κοινότητα τη φωνή της στις αποφάσεις που την αφορούν. Προς την κατεύθυνση αυτή οι κοινοτικοί σύμβουλοι πρόκειται να διαδραματίσουν καθοριστικό ρόλο. Ήδη έχει προχωρήσει η αναδιάρθρωση των κοινοτικών επιτροπών, οι οποίες θα λειτουργούν και με τη συμμετοχή λαϊκών μελών και εθελοντών.
Σύμφωνα με τον σχέδιο της διοίκησης του Στέλιου Αγγελούδη θα μεταβιβαστούν περισσότερες
αρμοδιότητες στις κοινότητες από τις κεντρικές υπηρεσίες διοίκησης. «Θα αναδείξουμε τα χαρακτηριστικά κάθε γειτονιάς ώστε με την ταυτότητα που θα τους προσδώσουμε, να έχει πρωταγωνιστικό και καθοριστικό ρόλο», τόνισε μιλώντας στη Voria.gr ο αντιδήμαρχος Δημοτικής Αστυνομίας, Δημοτικών Κοινοτήτων και Γειτονιών Κώστας Τσιαπακίδης.Κεντρικός θεσμός ο Επόπτης Γειτονιάς – Πώς θα γίνεται η εποπτεία των γειτονιών
Στον τελικό σχεδιασμό βρίσκεται ένας νέος θεσμός που πρόκειται να ξεκινήσει στον δήμο Θεσσαλονίκης και συγκεκριμένα στις δημοτικές κοινότητες. Πρόκειται για τον Επόπτη της Γειτονιάς, τον οποίο θα έχει η κάθε κοινότητα για τον δημόσιο χώρο. Το επόμενο διάστημα σχεδιάζεται να ξεκινήσει και ο Επόπτης Καθαριότητας για θέματα της αρμοδιότητάς τους. Θα είναι δημοτικοί υπάλληλοι και θα έχουν στενή συνεργασία με τους αιρετούς κοινοτικούς συμβούλους, όπου και αυτοί έχουν χρεωμένες γειτονιές στην κοινότητά τους. Οι δύο Επόπτες θα εντοπίζουν και θα καταγράφουν τα προβλήματα και θα τα αποστέλλουν στις αρμόδιες Διευθύνσεις. Στη συνέχεια αφού λάβουν απαντήσεις και τον χρόνο που θα αποκατασταθεί το πρόβλημα, είναι υποχρεωμένοι να ενημερώσουν σχετικά τους δημότες. Σε περίπτωση που δεν επιλυθεί το πρόβλημα θα ενημερώνουν αρμοδίως τους αντιδημάρχους. Στο στάδιο του σχεδιασμού βρίσκεται και η δημιουργία δικτύου εξυπηρέτησης γειτονιάς, το οποίο προβλέπει τη σύσταση αποκεντρωμένων κλιμακίων υπηρεσιών του δήμου ανά δημοτική κοινότητα. Στο επόμενο δίμηνο αναμένεται να συσταθούν εκ νέου και τα γραφεία Καθαριότητας, όπως λειτουργούσαν επί διοίκησης Μπουτάρη.
Γραφείο Δημοτικής Αστυνομίας σε κάθε δημοτική κοινότητα
Μετά την ενίσχυση της Δημοτικής Αστυνομίας, με επιπλέον 80 αστυνομικούς μέσω του ΑΣΕΠ, σχεδιάζεται η σύσταση Γραφείου Δημοτικής Αστυνομίας ανά δημοτική κοινότητα για ταχύτερη επέμβαση, εντοπισμό παραβάσεων και αποκατάσταση της ομαλότητας. Παράλληλα, οι αρμόδιες υπηρεσίες του δήμου είναι αυτό το διάστημα στην αναζήτηση χώρων δημιουργίας νέων θέσεων στάθμευσης ΙΧ και μηχανών, χώρων δημιουργίας νέων πάρκων, χώρων αναψυχής, χώρων δημιουργίας δημοτικών δομών υγείας και πρόνοιας αλλά και δημοτικών κοινοτικών βιβλιοπωλείων.
Voria.gr