Σχεδόν εννέα στα δέκα κρουαζιερόπλοια είναι έτοιμα να δεχθούν την ηλεκτροδότηση από την στεριά μέσα στα λιμάνια, μηδενίζοντας τους αέριους ρύπους από τα πλοία. Ωστόσο την ίδια στιγμή τα λιμάνια μαζί και το λιμάνι του Πειραιά είναι ακόμη ανέτοιμα να παράσχουν αυτή την υπηρεσία.
Αυτό προέκυψε από όσα συζητήθηκαν στο συνέδριο που διοργανώθηκε χθες από την Ένωση Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας (ΕΕΚΦΝ) σε συνεργασία με τον Δήμο Πειραιά στο κρουαζιερόπλοιο Celestyal Crystal και αφορούσε στην «Προστασία του ατμοσφαιρικού περιβάλλοντος από τις εκπομπές ρύπων που προκαλούνται από την λειτουργία των μηχανών των πλοίων – περίπτωση πλοίων που ελλιμενίζονται στον κεντρικό επιβατηγό λιμένα Πειραιά».
Χαιρετίζοντας το συνέδριο ο δήμαρχος Πειραιά Γιάννης Μώραλης
τόνισε μεταξύ άλλων ότι ο δήμος είναι υπέρ της παρουσίας του κλάδου της
κρουαζιέρας στο λιμάνι του Πειραιά. Δεν ήθελα ποτέ να φύγει η κρουαζιέρα και να
πάει αλλού, δεν είναι αυτή λύση υπέρ του Πειραιά, τόνισε, και συμπλήρωσε:
θέλουμε το home port κρουαζιερόπλοιων, γιατί θέλουμε να έχουμε οφέλη από την
ανάπτυξή του. Ωστόσο αγωνιζόμαστε για τα αρνητικά που φέρνει μαζί με τα θετικά
η ανάπτυξη αυτή, ξεκαθάρισε. Ο απώτερος στόχος μας είναι τα πλοία όταν
ελλιμενίζονται να ηλεκτροδοτούνται από την ξηρά ώστε να έχουν μηδέν εκπομπές
αερίων ρύπων, είπε σε άλλο σημείο της ομιλίας του. Είναι ένα έργο δύσκολο,
κοστοβόρο, αλλά όταν μιλάμε για ανθρώπινες ζωές πρέπει να είμαστε κάθετοι.
Δείχνοντας εμμέσως πλην σαφώς ότι η ευθύνη για την λήψη των κατάλληλων μέτρων
ανήκει στους Κινέζους του ΟΛΠ, σημείωσε ότι έχει επισκεφθεί λιμάνια στην Κίνα ,
όπου όμως εκεί τα πλοία δεν είναι δίπλα στα σπίτια όπως συμβαίνει εδώ στον
Πειραιά. Άρα πρέπει να ληφθούν μέτρα για να αναπνεύσουν οι Πειραιώτες καθαρό
αέρα.