08 Μαρτίου 2012

Ημερίδα των Οικολόγων Πράσινων για τη ΝΕΖ

Ο Ευρωβουλευτής των Οικολόγων Πράσινων Νίκος Χρυσόγελος σας προσκαλεί σε ημερίδα διαβούλευσης με θέμα "Εναλλακτικές προτάσεις αντιμετώπισης της ανεργίας στη ναυπηγοεπισκευή με αξιοποίηση κατασκευών, σε πράσινους τομείς και καινοτόμες κατασκευές», που συνδιοργανώνουν το Βιοτεχνικό και το Επαγγελματικό Επιμελητήριο Πειραιώς, το Σάββατο 10 Μαρτίου και ώρα 10.00 πμ, στο κτίριο του Βιοτεχνικού Επιμελητηρίου Πειραιά (Καραίσκου 111 - Δείτε σχετικά την πρόσκληση και τον χάρτη της περιοχής).

Τα συμπεράσματα της ημερίδας θα υποβληθούν από το Νίκο Χρυσόγελο, στα πλαίσιαπρωτοβουλίας - παρέμβασής του στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο για τη στήριξη του ναυπηγοεπισκευαστικού κλάδου. Προγραμματίζει, επίσης ημερίδα, στις Βρυξέλλες στις 28 Ιουνίου 2012, με τη συμμετοχή εκπροσώπων ελληνικών φορέων, στελεχών της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και φορέων του ναυπηγοεπισκευαστικού / ναυπηγικού τομέα από άλλες χώρες.
Η στροφή των ναυπηγείων προς πράσινες και καινοτόμες κατασκευές (περιβαλλοντικά αποτελεσματικά πλοία, κατασκευή εξαρτημάτων - τμημάτων πράσινης τεχνολογίας για ΑΠΕ κα)» μπορεί να ενταχθεί σε ένα σχέδιο πράσινης μεταρρύθμισης και αναζωογόνησης κρίσιμων τομέων της οικονομίας και αναπροσανατολισμού των πόρων με στόχο να διασφαλιστεί ή να αυξηθεί η απασχόληση.
Με εκτίμηση, Νίκος ΧρυσόγελοςΕυρωβουλευτής των Οικολόγων Πράσινων__________________________
H Μαζί με την πρόσκληση εστάλλει από τους διοργανωτές και το πιο κάτω κείμενο σαν σύντομη επεξήγηση της ημερίδας. Μπορείτε να δείτε και στο site του ΒΕΠ http://www.bep.gr/

Διαβούλευση για ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΣΤΟ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟ σχετικά με την ΝΑΥΠΗΓΟΕΠΙΣΚΕΥΗ.

H οικονομική κρίση που έχει κτυπήσει όλους μας, έχει ιδιαίτερα δυσμενή αποτελέσματα στον ναυπηγοεπισκευαστικό κλάδο στον οποίο η ανεργία έχει ξεπεράσει κάθε όριο. Με πάνω από 90% ανεργία στην ΝΕΖ και με τα άλλα ναυπηγεία μας είτε να υπολειτουργούν είτε να είναι έτοιμα νασταματήσουν την λειτουργία τους, οι προοπτικές παρουσιάζονται εφιαλτικές αν δεν αντιδράσουμε.
Τους τελευταίους μήνες έχει γίνει πολύ σημαντική δουλειά από επιχειρήσεις, εργαζόμενους, κοινοπραξίες, Πανεπιστημιακές ομάδες και άλλους φορείς με την υποστήριξη κομμάτων (π.χ. ερωτήσεις στην βουλή, κατάθεση προτάσεων / συζητήσεις και άλλες δράσεις). Ο στόχος της είναι, όλοι εμείς οι πραγματικά αρμόδιοι στον ευρύτερο χώρο δουλειάς μας, να προσδιορίσουμε το αναπτυξιακό πλάνο που μπορεί να μας δώσει προοπτική και να ξεπεράσουμε τα προβλήματα που θέτει η Ελληνική ή η Ευρωπαϊκή πλευρά στην ενίσχυση και ανάπτυξη του κλάδου.Το υπουργείο Ανάπτυξης όρισε πριν αρκετούς μήνες μια επιτροπή για την ναυπηγοεπισκευή (στην οποία κλήθηκαν να συμμετέχουν πολλοί φορείς), η οποία συνεδρίασε 2 φορές και μετά αδράνησε. Συνεχίζοντας εκτός υπουργείου την προσπάθεια με βάση αυτήν την επιτροπή (αλλά ανοικτή πλέον σε όλους), ολοκληρώσαμε ένα κύκλο συζητήσεων και ανταλλαγής απόψεων και προχωρήσαμε σε μια ομαδοποίηση των προτάσεων των φορέων σε ένα συνολικό πλάνο.
Έχουμε καταλήξει σε μια δέσμη μέτρων που αντιμετωπίζουν συνολικά το πρόβλημα του κλάδου (για διευκόλυνση σας και ενημέρωση σε όσους δεν τα έχετε λάβει δείτε στο www.bep.gr). Από αυτά τα μέτρα, αυτά που σχετίζονται με καινοτομία, νέες δράσεις, και αύξηση της εργασίαςταιριάζουν απόλυτα με τις κατευθύνσεις της Ε.Ε. και την ρητορική όλων των αρμοδίων στην Ελλάδα και την Ευρώπη. Υπάρχουν τεχνολογίες που έχουν αναπτυχθεί και μπορούν να αναπτυχθούν στην Ελλάδα που περιλαμβάνουν εκτός από καινοτομική συνιστώσα και την οικολογική και καλύπτουν τις ανάγκες ανταγωνιστικότητας και εξωστρέφειας, και πάνω από όλα έχουν μεγάλη Ελληνική προστιθέμενη αξία, και τεράστια προοπτική ανάπτυξης με παράλληλη πολύ μεγάλη αύξηση της εργασίας σε νευραλγικούς και έντονα πληττόμενους τομείς της Ελληνικής οικονομίας αξιοποιώντας παράλληλα την τεράστια τεχνογνωσία της χώρας σε ναυτικές κατασκευές. Σύμφωνα και με εκτιμήσεις πολλών αρμοδίων φορέων (επιχειρήσεων, πανεπιστημιακών, της Ακαδημίας Αθηνών ακόμα και χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων κ.α.) μια οργανωμένη κεντρικά αξιοποίηση τέτοιων Ελληνικών τεχνολογιών, εκτός από την κάλυψη αναγκών, μπορεί να οδηγήσει στη δημιουργία ενός βιομηχανικού υποκλάδου με εξαιρετικά ελπιδοφόρες προοπτικές για την εθνική οικονομία (offshore πλωτά αιολικά πάρκα, εξαγωγές πλωτών μονάδων αφαλάτωσης σε άλλες νησιωτικές χώρες ή σε αναπτυσσόμενες περιοχές που αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα ποιότητας του πόσιμου νερού).
Το σημαντικότερο για εμάς είναι ότι τέτοιες δράσεις συνεπάγονται δουλειές στη βιομηχανία μας, εν προκειμένου στην ναυπηγική / ναυπηγοεπισκευαστική βιομηχανία που πλήττεται σε πολύ μεγάλο βαθμό από την κρίση.
Δυστυχώς όμως παθογένειες του κρατούντος συστήματος δεν έχουν επιτρέψει την αξιοποίηση αυτών των προοπτικών μέχρι σήμερα. Λειτουργώντας θετικά πρέπει να βρούμε πως θα ξεπεράσουμε τα προβλήματα του συστήματος και ποια θα είναι τα επόμενα βήματα μας. Η πρωτοβουλία του ευρωβουλευτή Νίκου Χρυσόγελου για παρέμβαση στο Ευρωκοινοβούλιο και πίεση μέσω Βρυξελλών για τα θέματα αυτά, μας δίνει μια σημαντική ευκαιρία να οργανώσουμε μαζί συγκεκριμένα βήματα με συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα. Δεν πρέπει να ξεχνάμε εξάλλου ότι αντίστοιχα προβλήματα αντιμετωπίζει ο κλάδος και σε άλλες Ευρωπαϊκές χώρες και η συνεργασία των παραγωγικών δυνάμεων είναι απαραίτητη για να αντιμετωπιστεί η συγκυριακά επικρατούσα σήμερα χρηματοπιστωτική δικτατορία στην Ευρώπη.
Τα Επιμελητήρια του Πειραιά πιστεύουν ότι μόνο μέσα από την συνεργασία ΟΛΩΝ μαζί, υπάρχει περίπτωση να πετύχουμε και για αυτό αναλαμβάνουμε (μαζί με όλους σας) την πρωτοβουλία να σας καλούμε να συνεισφέρετε την γνώση, εμπειρία, προτάσεις ακόμα και ιδέες σας για την επιβίωση και ανάπτυξη του κλάδου είτε στέλνοντάς τις στην παρακάτω διεύθυνση, είτε καλλίτερα συμμετέχοντας στην ημερίδα διαβούλευσης για το θέμα αυτό στις 10/3 στο Επαγγελματικό Επιμελητήριο Πειραιά