Ξεπαγώνουν 2.200 περίπου προσλήψεις συμβασιούχων στους ΟΤΑ προκειμένου να καλυφθούν οι τρέχουσες ανάγκες τους, σύμφωνα με τροπολογία που ψηφίστηκε και την οποία κατέθεσε το υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης στο νομοσχέδιο για το πειθαρχικό δίκαιο των δημοσίων υπαλλήλων.
Σύμφωνα με τη ρύθμιση παρέχεται η δυνατότητα σε δήμους που έχουν πάρει τη σχετική έγκριση έως τα τέλη του 2011, να προβούν στην πρόσληψη προσωπικού με σύμβαση έργου και εντός του τρέχοντος έτους και κατά παρέκκλιση της νομοθετικής πρόβλεψης πως απαγορεύονται οι συμβάσεις αυτές αν υπάρχουν αντίστοιχες κενές οργανικές θέσεις. Σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες από το υπουργείο Εσωτερικών οι αιτήσεις που εκκρεμούν για προσλήψεις συμβασιούχων από το 2011 ανέρχονται στις 2.200 και αυτές πρόκειται να προχωρήσουν άμεσα.
Προσλήψεις έκτακτου τεχνικού και εργατικού προσωπικού εκτός ΑΣΕΠ
Στο μεταξύ στο πολυνομοσχέδιο το υπουργείο Εσωτερικών περιλαμβάνονται ρυθμίσεις που αφορούν επίσης θέματα προσωπικού.
Ειδικότερα αλλάζει ο τρόπος πρόσληψης τεχνικού και εργατικού προσωπικού, που έχουν μέχρι πέντε ημερομίσθια το μήνα και εφόσον η σχετική δαπάνη προβλέπεται στους προϋπολογισμούς τους. Ο συνολικός αριθμός των προσλήψεων αυτών δε μπορεί να είναι μεγαλύτερος των δέκα ατόμων σε δήμους με πληθυσμό μέχρι δέκα χιλιάδες κατοίκους και μεγαλύτερος των είκοσι ατόμων στους υπολοίπους δήμους.
Η πρόσληψη του ανωτέρω προσωπικού γίνεται με απόφαση του αρμοδίου προς διορισμό οργάνου και δεν υπάγεται, πλέον στην εξαιρετικά χρονοβόρα διαδικασία επιλογής με τα κριτήρια του ΑΣΕΠ. Με την ψήφιση του νομοσχεδίου του υπουργείου Εσωτερικών και εφεξής, φορέας που διενεργεί την πρόσληψη αποστέλλει τον πίνακα των προσληπτέων στο ΑΣΕΠ, καθώς και όλους τους πίνακες προσληπτέων κάθε έτους, το αργότερο μέχρι την 31η Ιανουαρίου του επόμενου έτους. Το ΑΣΕΠ διενεργεί έλεγχο για τη συνδρομή των όρων πρόσληψης των ως άνω περιπτώσεων. Εάν κατά τον έλεγχο διαπιστωθεί ότι απασχολείται ή απασχολήθηκε προσωπικό κατά παράβαση των πιο πάνω διατάξεων, εφαρμόζεται η παράγραφος 15 του άρθρου 21 του ν.2190/1994, όπως συμπληρώθηκε με την παράγραφο 7 του άρθρου 5 του ν.2527/1997».
Προσλήψεις συμβασιούχων σε ανταποδοτικές υπηρεσίες
Το ίδιο νομοσχέδιο επιτρέπει και προσλήψεις συμβασιούχων στις υπηρεσίες ανταποδοτικού χαρακτήρα στους δήμους – κυρίως καθαριότητα – καθώς και συμβασιούχων αμιγώς αμειβομένων από την καταβολή αντιτίμου υπό τη μορφή διδάκτρων. Απαραίτητη προϋπόθεση η έκδοση Κοινής Απόφασης των Υπουργών Εσωτερικών και Οικονομικών, με την οποία κατανέμονται οι εγκρινόμενες θέσεις ανά φορέα.
Όπως αναφέρεται στην αιτιολογική έκθεση του νομοσχεδίου «Η υπαγωγή της πρόσληψης του προσωπικού ανταποδοτικού χαρακτήρα του άρθρου 205 ν.3584/2007 στην προηγούμενη χορήγηση έγκρισης της Επιτροπής της ΠΥΣ 33/2006 όπως ισχύει προκάλεσε σοβαρές καθυστερήσεις στην πρόσληψη του προσωπικού αυτού, το οποίο είναι άκρως απαραίτητο στους ΟΤΑ, καθώς εξυπηρετεί ιδίως την ανάγκη της καθαριότητας. Επιπλέον, τόσο το προσωπικό αυτό, του οποίου οι αποδοχές προέρχονται από τα ανταποδοτικά τέλη του ν.1828/1989, όσο και το προσωπικό ορισμένου χρόνου και οι συμβασιούχοι έργου των πρωτοβάθμιων ΟΤΑ που αμείβονται αποκλειστικά από την καταβολή αντιτίμου που καταβάλλουν οι εξυπηρετούμενοι κάτοικοι και δημότες (ιδίως σε ωδεία κ.λπ.) προσφέρει σημαντικές υπηρεσίες χωρίς να επιβαρύνει τον Κρατικό Προϋπολογισμό αλλά ούτε και τους Κεντρικούς Αυτοτελείς Πόρους. Για τους λόγους αυτούς προτείνεται η ρύθμιση της παραγράφου 15 σύμφωνα με την οποία:
Για την έγκριση πρόσληψης προσωπικού ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου ανταποδοτικού χαρακτήρα του άρθρου 205 ν.3584/2007 (143/Α΄), καθώς και την έγκριση πρόσληψης προσωπικού ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου και τη σύναψη συμβάσεων έργου στους ΟΤΑ α΄ βαθμού συμβασιούχων αμιγώς αμειβομένων από την καταβολή αντιτίμου υπό τη μορφή διδάκτρων εκδίδεται Κοινή Απόφαση των Υπουργών Εσωτερικών και Οικονομικών, με την οποία κατανέμονται οι εγκρινόμενες θέσεις ανά φορέα. Οι ως άνω συμβάσεις δεν υπόκεινται στον περιορισμό της παρ.3 του άρθρου 37 του ν.3986/2011, όπως ισχύει κάθε φορά».
Σύμφωνα με τη ρύθμιση παρέχεται η δυνατότητα σε δήμους που έχουν πάρει τη σχετική έγκριση έως τα τέλη του 2011, να προβούν στην πρόσληψη προσωπικού με σύμβαση έργου και εντός του τρέχοντος έτους και κατά παρέκκλιση της νομοθετικής πρόβλεψης πως απαγορεύονται οι συμβάσεις αυτές αν υπάρχουν αντίστοιχες κενές οργανικές θέσεις. Σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες από το υπουργείο Εσωτερικών οι αιτήσεις που εκκρεμούν για προσλήψεις συμβασιούχων από το 2011 ανέρχονται στις 2.200 και αυτές πρόκειται να προχωρήσουν άμεσα.
Προσλήψεις έκτακτου τεχνικού και εργατικού προσωπικού εκτός ΑΣΕΠ
Στο μεταξύ στο πολυνομοσχέδιο το υπουργείο Εσωτερικών περιλαμβάνονται ρυθμίσεις που αφορούν επίσης θέματα προσωπικού.
Ειδικότερα αλλάζει ο τρόπος πρόσληψης τεχνικού και εργατικού προσωπικού, που έχουν μέχρι πέντε ημερομίσθια το μήνα και εφόσον η σχετική δαπάνη προβλέπεται στους προϋπολογισμούς τους. Ο συνολικός αριθμός των προσλήψεων αυτών δε μπορεί να είναι μεγαλύτερος των δέκα ατόμων σε δήμους με πληθυσμό μέχρι δέκα χιλιάδες κατοίκους και μεγαλύτερος των είκοσι ατόμων στους υπολοίπους δήμους.
Η πρόσληψη του ανωτέρω προσωπικού γίνεται με απόφαση του αρμοδίου προς διορισμό οργάνου και δεν υπάγεται, πλέον στην εξαιρετικά χρονοβόρα διαδικασία επιλογής με τα κριτήρια του ΑΣΕΠ. Με την ψήφιση του νομοσχεδίου του υπουργείου Εσωτερικών και εφεξής, φορέας που διενεργεί την πρόσληψη αποστέλλει τον πίνακα των προσληπτέων στο ΑΣΕΠ, καθώς και όλους τους πίνακες προσληπτέων κάθε έτους, το αργότερο μέχρι την 31η Ιανουαρίου του επόμενου έτους. Το ΑΣΕΠ διενεργεί έλεγχο για τη συνδρομή των όρων πρόσληψης των ως άνω περιπτώσεων. Εάν κατά τον έλεγχο διαπιστωθεί ότι απασχολείται ή απασχολήθηκε προσωπικό κατά παράβαση των πιο πάνω διατάξεων, εφαρμόζεται η παράγραφος 15 του άρθρου 21 του ν.2190/1994, όπως συμπληρώθηκε με την παράγραφο 7 του άρθρου 5 του ν.2527/1997».
Προσλήψεις συμβασιούχων σε ανταποδοτικές υπηρεσίες
Το ίδιο νομοσχέδιο επιτρέπει και προσλήψεις συμβασιούχων στις υπηρεσίες ανταποδοτικού χαρακτήρα στους δήμους – κυρίως καθαριότητα – καθώς και συμβασιούχων αμιγώς αμειβομένων από την καταβολή αντιτίμου υπό τη μορφή διδάκτρων. Απαραίτητη προϋπόθεση η έκδοση Κοινής Απόφασης των Υπουργών Εσωτερικών και Οικονομικών, με την οποία κατανέμονται οι εγκρινόμενες θέσεις ανά φορέα.
Όπως αναφέρεται στην αιτιολογική έκθεση του νομοσχεδίου «Η υπαγωγή της πρόσληψης του προσωπικού ανταποδοτικού χαρακτήρα του άρθρου 205 ν.3584/2007 στην προηγούμενη χορήγηση έγκρισης της Επιτροπής της ΠΥΣ 33/2006 όπως ισχύει προκάλεσε σοβαρές καθυστερήσεις στην πρόσληψη του προσωπικού αυτού, το οποίο είναι άκρως απαραίτητο στους ΟΤΑ, καθώς εξυπηρετεί ιδίως την ανάγκη της καθαριότητας. Επιπλέον, τόσο το προσωπικό αυτό, του οποίου οι αποδοχές προέρχονται από τα ανταποδοτικά τέλη του ν.1828/1989, όσο και το προσωπικό ορισμένου χρόνου και οι συμβασιούχοι έργου των πρωτοβάθμιων ΟΤΑ που αμείβονται αποκλειστικά από την καταβολή αντιτίμου που καταβάλλουν οι εξυπηρετούμενοι κάτοικοι και δημότες (ιδίως σε ωδεία κ.λπ.) προσφέρει σημαντικές υπηρεσίες χωρίς να επιβαρύνει τον Κρατικό Προϋπολογισμό αλλά ούτε και τους Κεντρικούς Αυτοτελείς Πόρους. Για τους λόγους αυτούς προτείνεται η ρύθμιση της παραγράφου 15 σύμφωνα με την οποία:
Για την έγκριση πρόσληψης προσωπικού ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου ανταποδοτικού χαρακτήρα του άρθρου 205 ν.3584/2007 (143/Α΄), καθώς και την έγκριση πρόσληψης προσωπικού ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου και τη σύναψη συμβάσεων έργου στους ΟΤΑ α΄ βαθμού συμβασιούχων αμιγώς αμειβομένων από την καταβολή αντιτίμου υπό τη μορφή διδάκτρων εκδίδεται Κοινή Απόφαση των Υπουργών Εσωτερικών και Οικονομικών, με την οποία κατανέμονται οι εγκρινόμενες θέσεις ανά φορέα. Οι ως άνω συμβάσεις δεν υπόκεινται στον περιορισμό της παρ.3 του άρθρου 37 του ν.3986/2011, όπως ισχύει κάθε φορά».