Παρασκευή, Ιουνίου 26, 2026

Ανδρουλάκης σε ΝΔ για τον νέο Κώδικα Τοπικής Αυτοδιοίκησης: «Η ευθύνη στους δήμους και η εξουσία σε εσάς;»

Ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης, άσκησε οξύτατη κριτική για το νομοσχέδιο του υπουργείου Εσωτερικών λέγοντας πως «η δημοκρατία δεν λειτουργεί με μαθηματικές πατέντες».

«Ο τρόπος με τον οποίο μια κυβέρνηση νομοθετεί για την Τοπική Αυτοδιοίκηση αποκαλύπτει την

ευρύτερη αντίληψή της για τη λειτουργία του κράτους και της δημοκρατίας. Βλέπουμε αδιαφάνεια, σκάνδαλα, αναξιοκρατία. Τι λέτε; Η ευθύνη στους δήμους και η εξουσία σε εσάς;» αναρωτήθηκε και πρόσθεσε «το στοίχημα είναι για εσάς να κρατάτε τα ηνία της διαφθοράς. Ελπίζω η πρωτοβουλία για την ηλεκτρονική ψήφο να μην έχει την τύχη άλλων πρωτοβουλιών».

 Σημείωσε πως το ΠΑΣΟΚ διαφωνεί σε τέσσερα σημεία με τον νέο Κώδικα αυτοδιοίκησης, λέγοντας πως το νέο εκλογικό σύστημα είναι περίπλοκο. «Αν ενώσουμε αυτές τις τέσσερις επιλογές της Νέας Δημοκρατίας, αποκαλύπτεται η πραγματική φιλοσοφία της. Αλλοιώνετε τη δημοκρατική εντολή. Συγκεντρώνετε την εξουσία ακόμη περισσότερο σε λίγους. Υποβαθμίζετε για άλλη μια φορά με προσβλητικό τρόπο τις τοπικές κοινωνίες. Διατηρείτε την τοπική αυτοδιοίκηση οικονομικά εξαρτημένη». 

Αναφερόμενος στις προσεχείς εθνικές εκλογές τόνισε πως η χώρα έχει «δύο ριζοσπαστικά διαφορετικές επιλογές: Από τη μία, η Νέα Δημοκρατία. Ένα κράτος που συγκεντρώνει την εξουσία, διαφθορά, αναξιοκρατία. Ένα κράτος με τα ίδια χαρακτηριστικά που φέρανε την Ελλάδα στα μνημόνια. Από την άλλη, ένα κράτος που θέλει τη δημοκρατική αποκέντρωση, που θέλει το ΠΑΣΟΚ».