01 Φεβρουαρίου 2025

Στο Ευρωκοινοβούλιο η προβλήτα κρουαζιέρας στις 19.02.2025!

 Στη συνεδρίαση της Επιτροπής Αναφορών Ε.Ε στις 19.02.25 στις Βρυξέλλες,  ο εκπρόσωπος του Παρατηρητηρίου Πειραϊκής ,ο ομότιμος καθηγητής θαλασσίου περιβάλλοντος ΠΑΠΕΙ  Βασίλης Τσελέντης θα παρουσιάσει την αυτοψία που διενεργήθηκε από δύτες μέλη του Παρατηρητηρίου Πειραϊκής στην περιοχή των έργων κρουαζιέρας τον περασμένο Οκτώβριο. Στην αναφορά του ευρωβουλευτή του ΚΚΕ, Λευτέρη Νικολάου-Αλαβάνου, το έργο χαρακτηρίζεται «φαραωνικό» και σημειώνεται ότι έχει προκαλέσει πολλές αντιδράσεις σε εργατικά σωματεία και μαζικούς φορείς της πόλης, εξαιτίας της παράδοσης ενός σημαντικού μέσου παραγωγής (εκμετάλλευση εμπορικού και τουριστικού λιμένα) σε επιχειρηματικά συμφέροντα και συγκεκριμένα στην ΟΛΠ Α.Ε.-COSCO.

 Επιπλέον σοβαρές διαστάσεις αποκτά η καταγγελία καθώς  η παρούσα κατάσταση της εργολαβίας

έρχεται σε πλήρη αντίθεση με τις  μελέτες που έχει καταθέσει η ΟΛΠ - COSCO (Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων  2023) όπου αναφέρεται ότι το τσιμέντο που χρησιμοποιείται για την κατασκευή των κυψελωτών τσιμεντοκιβωτίων - κεσόν (caisson) της νέας προβλήτας της Πειραϊκής είναι ύψιστης ποιότητας που δεν επιτρέπει τη διείσδυση υγρασίας στην κατασκευή ούτε και την αντίστοιχη διαρροή τοξικών στοιχείων από αυτά,  τα ήδη τοποθετημένα κεσόν. Το βιντεοληπτικό υλικό των δυτών αποδεικνύει ότι  μέσα σε 2.5 χρόνια από την πόντισή τους τα κεσόν παρουσιάζουν σημαντικές αστοχίες και ζημιές όπως:

 Σοβαρές φθορές (αποφλοιώσεις) στα δομικά στοιχεία του μπετον στα υποθαλάσσια τμήματά τους . Εμφανίζονται ρηγματώσεις, αποτινάξεις και αποκολλήσεις (αποφλοίωση) ολόκληρων τμημάτων του  μπετόν, με αποτέλεσμα ο οπλισμός (ράβδοι χάλυβα) να έχει υποστεί  μεγάλη διάβρωση η οποία επιβαρύνει  διαρκώς και τον οπλισμό που ακόμη δεν έχει απογυμνωθεί  μέσα στο μπετόν (κεσόν). Η διάβρωση του οπλισμού προκαλεί σημαντικές επιπτώσεις στο μπετόν των κατασκευών που έχουν πληγεί και επιπλέον

 Θέτει σε κίνδυνο τη στατική επάρκεια του δομικού στοιχείου (κεσόν) το οποίο πρέπει να ανταποκρίνεται σε ισχυρές καταπονήσεις από την κυματική ενέργεια της θάλασσας.                                Δημιουργεί ευνοϊκές  συνθήκες για την περαιτέρω διάβρωση και του υπόλοιπου οπλισμού.                    Μειώνει την προστασία σε θλίψη και εφελκυσμό του δομικού στοιχείου, που προκαλούν οι κυματικές συνθήκες της θάλασσας. Πολλά από τα κεσόν έχουν αδειάσει εντελώς με αποτέλεσμα τα τοξικά υλικά που περιείχαν να διοχετευτούν στη θάλασσα καθώς η κατασκευαστική εταιρεία δεν διασφάλισε την μη-διάχυση αυτών πριν τη διακοπή των εργασιών.