O υπουργός Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Κωστής Χατζηδάκης και ο αναπληρωτής υπουργός Σταυρός Καλογιάννης συναντήθηκαν σήμερα με το Δήμαρχο Πειραιά Βασίλη Μιχαλολιάκο για θέματα που αφορούν το Δήμο Πειραιά. Στη συνάντηση συμμετείχαν ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΣΤΑΣΥ Νίκος Παπαθανάσης, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Χρήστος Τσίτουρας και υπηρεσιακοί παράγοντες του υπουργείου.
Ακολούθησαν δηλώσεις αμέσως μετά τη συνάντηση: Κ. Χατζηδάκης: «Είχαμε συνάντηση με το Δήμαρχο Πειραιά τον κ. Βασίλη Μιχαλολιάκο για τα ζητήματα της πόλης και καταλήξαμε σε συγκεκριμένες αποφάσεις. Καταλήξαμε στο ότι θα γίνει μια συνολική μελέτη που θα περιλαμβάνει το ζήτημα της υπογειοποίησης του ηλεκτρικού σιδηροδρόμου, από το Φάληρο μέχρι τον Πειραιά, σε συνδυασμό με την τύχη της Ομηρίδου- Σκυλίτση.
Συμφωνήσαμε στο ότι θα προχωρήσουν χωρίς καθυστερήσεις οι μονοδρομήσεις που θα γίνουν παράλληλα με το έργο του Τραμ για να μην υπάρξουν συγκοινωνιακά προβλήματα στον Πειραιά. Θα δοθεί σε παραχώρηση ο βρεφονηπιακός σταθμός της ΣΤΑ.ΣΥ. στο Δήμο Πειραιά για να αξιοποιηθεί από το Δήμο με την υποχρέωση να εξυπηρετούνται τα παιδιά των υπαλλήλων. Επίσης, θα υπάρξει αμέσως μια συνεργασία του γενικού γραμματέα του Δήμου με τo γενικό γραμματέα Δημοσίων Επενδύσεων για την αναβάθμιση του παραλιακού μετώπου της πόλης. Τόσο σε σχέση με το δίκτυο πλοίων όσο και με την αισθητική της ευρύτερης περιοχής. Και συμφωνήσαμε ότι θα είμαστε σε συνεχή επαφή γιατί ο Πειραιάς πράγματι έχει μείνει πίσω και η κυβέρνηση πρέπει να σταθεί δίπλα στα προβλήματα της πόλης, όχι με λόγια αλλά με συγκεκριμένα έργα».
Β. Μιχαλολιάκος: «Θέλω να ευχαριστήσω εκ βαθέων τον υπουργό κ. Κωστή Χατζηδάκη και όλους τους συνεργάτες του, ασφαλώς τον αναπληρωτή υπουργό τον κ. Καλογιάννη, για την ευρύτητα του πνεύματος που επέδειξαν στα προβλήματα και στις ανάγκες του Πειραιά. Όλα όσα ανέφερε θα έλεγα ότι αποτελούν τα μείζονα προβλήματα της πόλης. Άρα μπορούμε να είμαστε περισσότερο αισιόδοξοι, μπορούμε να ατενίζουμε το μέλλον με ελπίδα, Και νομίζω ότι μαζί και με την αξιοποίηση των πέντε ακινήτων, που ήδη έχουμε σε διεθνή διαγωνισμό και περιμένουμε την υπογραφή του κ. Καλογιάννη, έρχονται πολύ καλύτερες ημέρες για τον Πειραιά.
Ήδη αυτό που σας ανέφερε για την ανάπλαση του παραλιακού μετώπου και την αποστράγγιση των ομβρίων υδάτων ή την αξιοποίηση των παλαιών γραμμών από τη ΔΕΛΤΑ μέχρι τον Άγιο Διονύσιο, σε πεζόδρομο-ποδηλατόδρομο, η παραχώρηση του βρεφονηπιακού σταθμού του ΗΣΑΠ μαζί με τον περιβάλλοντα χώρο, που είναι ένα πολύ ωραίο πάρκο. Βεβαίως με τη δέσμευση του δήμου να εξυπηρετούνται τα παιδιά των εργαζομένων στον ΗΣΑΠ, αποτελούν σημαντικά θέματα για τον Πειραιά. Πολύ σημαντικά».
Στ. Καλογιάννης: «Δύο πράγματα θα πω για όσα προείπαν ο κ. Υπουργός και ο κ. Δήμαρχος. Σε ότι αφορά την υπογειοποίηση της Ομηρίδου – Σκυλίτση έχει ήδη εγκριθεί η αναγκαία πίστωση από το υπουργείο. Βγαίνει ο διαγωνισμός για την πρόσληψη τεχνικού συμβούλου αυτό θα γίνει το συντομότερο δυνατό, τις επόμενες ημέρες, έτσι ώστε σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα να έχουμε όλα τα τεχνικά στοιχεία και την προεκτίμηση του προυπολογισμού για το συγκεκριμένο έργο. Δύο άλλα θέματα που επίσης αφορούν αυτό το σκέλος του υπουργείου, είναι η παραχώρηση ενός ακινήτου του Δήμου Πειραιά, μας το έθεσε ο κ. Δήμαρχος θα το δούμε αμέσως, στο Σχιστό. Όπως επίσης και το διαγωνισμό που προτίθεται ο Δήμος Πειραιά να προχωρήσει για πέντε ακίνητα του Δήμου του με την διαδικασία των συμβάσεων παραχώρησης. Έχουν έρθει τα θέματα αυτά στο υπουργείο έτσι ώστε να προχωρήσει το θέμα της προεπιλογής. Εμείς συμφωνούμε με αυτό. Την Τρίτη κύριε Δήμαρχε θα έχετε αυτή την απόφαση.
Β. Μιχαλολιάκος: Ευχαριστούμε για την ταχύτητα γιατι 42 χρόνια αυτά τα ακίνητα έμεναν και μας κοιτούσαν ηττημένα.
Στ. Καλογιάννης: Θα περάσει από το αρμόδιο συμβούλιο του υπουργείου, της γενικής γραμματεία Δημοσίων Έργων η διαδικασία της πρόεπιλογής για το διαγωνισμό που θα γίνει. Προβλέπεται από τον κώδικα δημοσίων έργων. Υπάρχει μια προδιαγεγραμμένη διαδικασία και την έχουμε ήδη εξαγγείλει. Την ερχόμενη εβδομάδα θα έχει εκδοθεί η σχετική υπουργική απόφαση».
Ερώτηση: Υπάρχει κάποιο συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα για το παραλιακό μέτωπο;
Β. Μιχαλολιάκος: «Ξέρετε τι μεγάλο έργο είναι η υπογειοποίηση της Ομηρίδου – Σκυλίτση; Ούτε ο πιο τολμηρός και αισιόδοξος δεν τολμούσε να το ονειρευτεί. Το έθεσα πρώτος εγώ στην προεκλογική περίοδο και το αντιμετώπισαν με ειρωνεία οι κατ’ εξακολούθηση απαισιόδοξοι. Για το παραλιακό μέτωπο, η πίεση θα είναι καθημερινή και η συνεργασία μας καθημερινή. Πολύ γρήγορα ελπίζω και αυτή είναι η θέση μας. Βεβαίως, ο υπουργός μπορεί να το προσδιορίσει καλύτερα.
Κ. Χατζηδάκης: «Η πρόταση του Δήμου έχει δυο-τρία διαφορετικά σκέλη. Θα εξεταστούν όλες οι επιμέρους προτάσεις από την γενική γραμματεία Δημοσίων Επενδύσεων σε συνεργασία με την ΕΕΤΑ που ενδεχομένως μπορεί να είναι ο φορέας εκτέλεσης του έργου. Οι προτάσεις του Δήμου θα εξεταστούν και από πλευράς τεχνικής και από πλευράς επιλεξιμότητας σε σχέση με το ΕΣΠΑ και σύντομα αποφασίστηκε να καταλήξουμε σε αποφάσεις. Βούληση είναι πάντως να στηριχθεί αυτή η προσπάθεια. Χρονοδιαγράμματα συγκεκριμένα δεν μπορώ να σας δώσω αλλά οι οριστικές αποφάσεις θα ληφθούν τους αμέσως επόμενους μήνες.
Ακολούθησαν δηλώσεις αμέσως μετά τη συνάντηση: Κ. Χατζηδάκης: «Είχαμε συνάντηση με το Δήμαρχο Πειραιά τον κ. Βασίλη Μιχαλολιάκο για τα ζητήματα της πόλης και καταλήξαμε σε συγκεκριμένες αποφάσεις. Καταλήξαμε στο ότι θα γίνει μια συνολική μελέτη που θα περιλαμβάνει το ζήτημα της υπογειοποίησης του ηλεκτρικού σιδηροδρόμου, από το Φάληρο μέχρι τον Πειραιά, σε συνδυασμό με την τύχη της Ομηρίδου- Σκυλίτση.
Συμφωνήσαμε στο ότι θα προχωρήσουν χωρίς καθυστερήσεις οι μονοδρομήσεις που θα γίνουν παράλληλα με το έργο του Τραμ για να μην υπάρξουν συγκοινωνιακά προβλήματα στον Πειραιά. Θα δοθεί σε παραχώρηση ο βρεφονηπιακός σταθμός της ΣΤΑ.ΣΥ. στο Δήμο Πειραιά για να αξιοποιηθεί από το Δήμο με την υποχρέωση να εξυπηρετούνται τα παιδιά των υπαλλήλων. Επίσης, θα υπάρξει αμέσως μια συνεργασία του γενικού γραμματέα του Δήμου με τo γενικό γραμματέα Δημοσίων Επενδύσεων για την αναβάθμιση του παραλιακού μετώπου της πόλης. Τόσο σε σχέση με το δίκτυο πλοίων όσο και με την αισθητική της ευρύτερης περιοχής. Και συμφωνήσαμε ότι θα είμαστε σε συνεχή επαφή γιατί ο Πειραιάς πράγματι έχει μείνει πίσω και η κυβέρνηση πρέπει να σταθεί δίπλα στα προβλήματα της πόλης, όχι με λόγια αλλά με συγκεκριμένα έργα».
Β. Μιχαλολιάκος: «Θέλω να ευχαριστήσω εκ βαθέων τον υπουργό κ. Κωστή Χατζηδάκη και όλους τους συνεργάτες του, ασφαλώς τον αναπληρωτή υπουργό τον κ. Καλογιάννη, για την ευρύτητα του πνεύματος που επέδειξαν στα προβλήματα και στις ανάγκες του Πειραιά. Όλα όσα ανέφερε θα έλεγα ότι αποτελούν τα μείζονα προβλήματα της πόλης. Άρα μπορούμε να είμαστε περισσότερο αισιόδοξοι, μπορούμε να ατενίζουμε το μέλλον με ελπίδα, Και νομίζω ότι μαζί και με την αξιοποίηση των πέντε ακινήτων, που ήδη έχουμε σε διεθνή διαγωνισμό και περιμένουμε την υπογραφή του κ. Καλογιάννη, έρχονται πολύ καλύτερες ημέρες για τον Πειραιά.
Ήδη αυτό που σας ανέφερε για την ανάπλαση του παραλιακού μετώπου και την αποστράγγιση των ομβρίων υδάτων ή την αξιοποίηση των παλαιών γραμμών από τη ΔΕΛΤΑ μέχρι τον Άγιο Διονύσιο, σε πεζόδρομο-ποδηλατόδρομο, η παραχώρηση του βρεφονηπιακού σταθμού του ΗΣΑΠ μαζί με τον περιβάλλοντα χώρο, που είναι ένα πολύ ωραίο πάρκο. Βεβαίως με τη δέσμευση του δήμου να εξυπηρετούνται τα παιδιά των εργαζομένων στον ΗΣΑΠ, αποτελούν σημαντικά θέματα για τον Πειραιά. Πολύ σημαντικά».
Στ. Καλογιάννης: «Δύο πράγματα θα πω για όσα προείπαν ο κ. Υπουργός και ο κ. Δήμαρχος. Σε ότι αφορά την υπογειοποίηση της Ομηρίδου – Σκυλίτση έχει ήδη εγκριθεί η αναγκαία πίστωση από το υπουργείο. Βγαίνει ο διαγωνισμός για την πρόσληψη τεχνικού συμβούλου αυτό θα γίνει το συντομότερο δυνατό, τις επόμενες ημέρες, έτσι ώστε σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα να έχουμε όλα τα τεχνικά στοιχεία και την προεκτίμηση του προυπολογισμού για το συγκεκριμένο έργο. Δύο άλλα θέματα που επίσης αφορούν αυτό το σκέλος του υπουργείου, είναι η παραχώρηση ενός ακινήτου του Δήμου Πειραιά, μας το έθεσε ο κ. Δήμαρχος θα το δούμε αμέσως, στο Σχιστό. Όπως επίσης και το διαγωνισμό που προτίθεται ο Δήμος Πειραιά να προχωρήσει για πέντε ακίνητα του Δήμου του με την διαδικασία των συμβάσεων παραχώρησης. Έχουν έρθει τα θέματα αυτά στο υπουργείο έτσι ώστε να προχωρήσει το θέμα της προεπιλογής. Εμείς συμφωνούμε με αυτό. Την Τρίτη κύριε Δήμαρχε θα έχετε αυτή την απόφαση.
Β. Μιχαλολιάκος: Ευχαριστούμε για την ταχύτητα γιατι 42 χρόνια αυτά τα ακίνητα έμεναν και μας κοιτούσαν ηττημένα.
Στ. Καλογιάννης: Θα περάσει από το αρμόδιο συμβούλιο του υπουργείου, της γενικής γραμματεία Δημοσίων Έργων η διαδικασία της πρόεπιλογής για το διαγωνισμό που θα γίνει. Προβλέπεται από τον κώδικα δημοσίων έργων. Υπάρχει μια προδιαγεγραμμένη διαδικασία και την έχουμε ήδη εξαγγείλει. Την ερχόμενη εβδομάδα θα έχει εκδοθεί η σχετική υπουργική απόφαση».
Ερώτηση: Υπάρχει κάποιο συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα για το παραλιακό μέτωπο;
Β. Μιχαλολιάκος: «Ξέρετε τι μεγάλο έργο είναι η υπογειοποίηση της Ομηρίδου – Σκυλίτση; Ούτε ο πιο τολμηρός και αισιόδοξος δεν τολμούσε να το ονειρευτεί. Το έθεσα πρώτος εγώ στην προεκλογική περίοδο και το αντιμετώπισαν με ειρωνεία οι κατ’ εξακολούθηση απαισιόδοξοι. Για το παραλιακό μέτωπο, η πίεση θα είναι καθημερινή και η συνεργασία μας καθημερινή. Πολύ γρήγορα ελπίζω και αυτή είναι η θέση μας. Βεβαίως, ο υπουργός μπορεί να το προσδιορίσει καλύτερα.
Κ. Χατζηδάκης: «Η πρόταση του Δήμου έχει δυο-τρία διαφορετικά σκέλη. Θα εξεταστούν όλες οι επιμέρους προτάσεις από την γενική γραμματεία Δημοσίων Επενδύσεων σε συνεργασία με την ΕΕΤΑ που ενδεχομένως μπορεί να είναι ο φορέας εκτέλεσης του έργου. Οι προτάσεις του Δήμου θα εξεταστούν και από πλευράς τεχνικής και από πλευράς επιλεξιμότητας σε σχέση με το ΕΣΠΑ και σύντομα αποφασίστηκε να καταλήξουμε σε αποφάσεις. Βούληση είναι πάντως να στηριχθεί αυτή η προσπάθεια. Χρονοδιαγράμματα συγκεκριμένα δεν μπορώ να σας δώσω αλλά οι οριστικές αποφάσεις θα ληφθούν τους αμέσως επόμενους μήνες.
