Στη συνεδρίαση του Δ.Σ. της 27/11/2012 η «ΣΥΜΜΑΧΙΑ ΣΤΟ ΠΕΙΡΑΙΑ» έφερε το θέμα της αγοράς με «λίσινγκ» 21 απορριμματοφόρων οχημάτων αξίας (συμπεριλαμβανομένης της συντήρησης) 8.000.000 ΕΥΡΩ καταβλητέων σε μία πενταετία δηλ. 1.600.000 ΕΥΡΩ το χρόνο.
Ο κ. Δήμαρχος φανερά ενοχλημένος απάντησε α) ότι είναι προγραμματισμένη η αγορά εδώ και 2 χρόνια και β) «ότι είναι γερασμένος και απαρχαιωμένος ο στόλος των οχημάτων καθαριότητας.Προφανώς ο κ. Δήμαρχος αγνοεί ότι από τα υπάρχοντα οχήματα:
Α) τα 27 οχήματα είναι οκταετίας
Β) τα 8 φυσικού αερίου είναι τετραετίας
Γ) τα 5 οχήματα ανακύκλωσης είναι διετίας
Δ) τα 10 ανοιχτά φορτηγά είναι οκταετίας
Άρα δεν είναι αλήθεια ότι ο στόλος των οχημάτων καθαριότητας είναι γερασμένος και απαρχαιωμένος.
Η ΣΥΜΜΑΧΙΑ ΣΤΟΝ ΠΕΙΡΑΙΑ ΔΙΝΕΙ ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΑ ΣΤΗΝ ΕΓΚΑΙΡΗ ΚΑΙ ΕΜΠΡΟΘΕΣΜΗ ΚΑΤΑΒΟΛΗ ΤΩΝ ΜΙΣΘΩΝ ΤΩΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΣΤΟ ΔΗΜΟ, ΣΤΗ ΔΙΕΥΡΥΝΣΗ ΤΩΝ ΔΟΜΩΝ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ, ΣΤΗΝ ΑΝΑΚΟΥΦΙΣΗ ΤΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΑΣΘΕΝΕΣΤΕΡΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ ΚΑΙ ΛΕΕΙ ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΚΑΘΟΛΟΥ ΑΝΑΓΚΑΙΑ ΑΓΟΡΑ ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΩΝ ΑΠΟΡΡΙΜΜΑΤΟΦΟΡΩΝ ΑΞΙΑΣ 8.000.000 ΕΥΡΩ ή 1.600.000 ΕΥΡΩ ΕΤΗΣΙΩΣ ΓΙΑ ΜΙΑ ΠΕΝΤΑΕΤΙΑ ΧΡΕΩΝΟΝΤΑΣ ΤΟ ΔΗΜΟ ΥΠΕΡΟΓΚΑ, ΑΠΟΤΡΕΠΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΚΑΤΑ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΜΕΙΩΣΗ Η ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΩΝ ΑΝΤΑΠΟΔΟΤΙΚΩΝ ΤΕΛΩΝ.
2. ΤΟ ΤΕΧΝΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΓΙΑ ΤΟ 2013
Το τεχνικό πρόγραμμα του Δήμου για το έτος 2013 είναι ένα πρόγραμμα με χαρακτηριστικά πτώχευσης.
Σύμφωνα με αυτό προγραμματίζονται 77 έργα, εκ των οποίων τα 36 είναι εικονικά και τα 21 παλαιά. Μόλις 20 από το σύνολο των έργων του προγράμματος είναι πραγματικά, ενώ είναι μηδενικός ο προϋπολογισμός για τη διεύθυνση της καθαριότητας- ανακύκλωσης αλλά και του περιβάλλοντος και πρασίνου.
Ο προϋπολογισμός των 77 έργων ανέρχεται σε 16,5εκ. ευρώ, όμως οι πιστώσεις που έχουν προβλεφθεί καλύπτουν μόλις 10,9 εκ. € εκ των οποίων τα 9,3 εκ. € αφορούν παλαιά έργα, δηλαδή ο πραγματικός προϋπολογισμός για το 2013 δεν είναι 16,5 εκ. € αλλά 1,6 εκ. €.
Όλο το υπόλοιπο είναι πρόγραμμα αποπληρωμής παλαιών έργων.
Ο κ. Δήμαρχος φανερά ενοχλημένος απάντησε α) ότι είναι προγραμματισμένη η αγορά εδώ και 2 χρόνια και β) «ότι είναι γερασμένος και απαρχαιωμένος ο στόλος των οχημάτων καθαριότητας.Προφανώς ο κ. Δήμαρχος αγνοεί ότι από τα υπάρχοντα οχήματα:
Α) τα 27 οχήματα είναι οκταετίας
Β) τα 8 φυσικού αερίου είναι τετραετίας
Γ) τα 5 οχήματα ανακύκλωσης είναι διετίας
Δ) τα 10 ανοιχτά φορτηγά είναι οκταετίας
Άρα δεν είναι αλήθεια ότι ο στόλος των οχημάτων καθαριότητας είναι γερασμένος και απαρχαιωμένος.
Η ΣΥΜΜΑΧΙΑ ΣΤΟΝ ΠΕΙΡΑΙΑ ΔΙΝΕΙ ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΑ ΣΤΗΝ ΕΓΚΑΙΡΗ ΚΑΙ ΕΜΠΡΟΘΕΣΜΗ ΚΑΤΑΒΟΛΗ ΤΩΝ ΜΙΣΘΩΝ ΤΩΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΣΤΟ ΔΗΜΟ, ΣΤΗ ΔΙΕΥΡΥΝΣΗ ΤΩΝ ΔΟΜΩΝ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ, ΣΤΗΝ ΑΝΑΚΟΥΦΙΣΗ ΤΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΑΣΘΕΝΕΣΤΕΡΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ ΚΑΙ ΛΕΕΙ ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΚΑΘΟΛΟΥ ΑΝΑΓΚΑΙΑ ΑΓΟΡΑ ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΩΝ ΑΠΟΡΡΙΜΜΑΤΟΦΟΡΩΝ ΑΞΙΑΣ 8.000.000 ΕΥΡΩ ή 1.600.000 ΕΥΡΩ ΕΤΗΣΙΩΣ ΓΙΑ ΜΙΑ ΠΕΝΤΑΕΤΙΑ ΧΡΕΩΝΟΝΤΑΣ ΤΟ ΔΗΜΟ ΥΠΕΡΟΓΚΑ, ΑΠΟΤΡΕΠΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΚΑΤΑ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΜΕΙΩΣΗ Η ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΩΝ ΑΝΤΑΠΟΔΟΤΙΚΩΝ ΤΕΛΩΝ.
2. ΤΟ ΤΕΧΝΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΓΙΑ ΤΟ 2013
Το τεχνικό πρόγραμμα του Δήμου για το έτος 2013 είναι ένα πρόγραμμα με χαρακτηριστικά πτώχευσης.
Σύμφωνα με αυτό προγραμματίζονται 77 έργα, εκ των οποίων τα 36 είναι εικονικά και τα 21 παλαιά. Μόλις 20 από το σύνολο των έργων του προγράμματος είναι πραγματικά, ενώ είναι μηδενικός ο προϋπολογισμός για τη διεύθυνση της καθαριότητας- ανακύκλωσης αλλά και του περιβάλλοντος και πρασίνου.
Ο προϋπολογισμός των 77 έργων ανέρχεται σε 16,5εκ. ευρώ, όμως οι πιστώσεις που έχουν προβλεφθεί καλύπτουν μόλις 10,9 εκ. € εκ των οποίων τα 9,3 εκ. € αφορούν παλαιά έργα, δηλαδή ο πραγματικός προϋπολογισμός για το 2013 δεν είναι 16,5 εκ. € αλλά 1,6 εκ. €.
Όλο το υπόλοιπο είναι πρόγραμμα αποπληρωμής παλαιών έργων.
3.
Η πρόταση της Δημοτικής Αρχής στο Δ.Σ. της 27/11/12 για διατήρηση των ανταποδοτικών τελών του 2013 στο ύψος αυτών του 2012 καταψηφίστηκε από τη ΣΥΜΜΑΧΙΑ ΣΤΟΝ ΠΕΙΡΑΙΑ, η οποία ζήτησε για 2η συνεχή χρονιά τη δημιουργία μηχανισμού ανακατανομής των δημοτικών τελών με βάση ένα κοινωνικά δίκαιο σύστημα, με εισοδηματικά κριτήρια για ευπαθείς κοινωνικές ομάδες δημοτών (όπως αποδεδειγμένα άνεργοι,χαμηλοσυνταξιούχοι, μονογονεϊκές οικογένειες κλπ) και αυτό ως ελάχιστη συμβολή του Δήμου στην αντιμετώπιση των συνεπειών της οικονομικής κρίσης που αναμένεται να κορυφωθεί το 2013. Ένας τέτοιος μηχανισμός κατά τη γνώμη μας θα προβλέπει αυξημένα δημοτικά τέλη για τις τράπεζες, τα super market, τις μεγάλες επιχειρήσεις και για οποιαδήποτε δραστηριότητα προκαλεί όχληση στην πόλη (ΟΛΠ κλπ). Συγκεκριμένα προτείναμε:
Να καταργηθούν τα δημοτικά τέλη
Να καταργηθούν τα δημοτικά τέλη
1.για τις τρίτεκνες και πολύτεκνες οικογένειες
2.για τους αποδεδειγμένα άπορους
3.για τους ανάπηρους με αναπηρία άνω του 80%
4.για τις μονογονεϊκές οικογένειες με μικρότερο των 12.000 ευρώ οικογενειακό εισόδημα
5.για τους ανέργους.
Να προβλεφθεί ΜΕΙΩΣΗ ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ ΤΕΛΩΝ
1.Για τους πολίτες που δηλώνουν χαμηλό εισόδημα π.χ. κάτω των 12.000 ευρώ
2.Να μην καταβάλλουν δημοτικά τέλη οι νέες μικρές εμπορικές επιχειρήσεις για ένα χρόνο από την έναρξη λειτουργίας τους για να βοηθηθούν στο αρχικό στήσιμο.
3.Να καταβάλλουν περιορισμένα τέλη επιχειρήσεις που θα προσλαμβάνουν αποδεδειγμένα ανέργους, ανάλογα με τον αριθμό των απασχολούμενων σε αυτές ανέργων.
Ο Δήμαρχος δεσμεύθηκε -όπως και πέρυσι- να συζητηθεί η πρότασή μας σε εύθετο χρόνο και όχι σήμερα, διότι ο Δήμος Πειραιά βρίσκεται σε μεγάλη οικονομική δυσπραγία.
Όμως τα ανταποδοτικά τέλη αφορούν την κάλυψη μόνοτων εξόδων που απαιτούνται για τις υπηρεσίες καθαριότητας και συντήρησης των αυτοκινήτων και δεν εισπράττονται για την κάλυψη των εν γένει οικονομικών αναγκών του Δήμου.
Γνωρίζουμε ότι το ποσό που εισπράττεται ετησίως από τα ανταποδοτικά τέλη υπερκαλύπτει τις ανάγκες για τις οποίες έχει αυτό επιβληθεί και ως εκ τούτου έχει τη δυνατότητα ο Δήμος Πειραιά να προχωρήσει σε μειώσεις και, για συγκεκριμένες περιπτώσεις, σε κατάργηση της καταβολής τους
2.για τους αποδεδειγμένα άπορους
3.για τους ανάπηρους με αναπηρία άνω του 80%
4.για τις μονογονεϊκές οικογένειες με μικρότερο των 12.000 ευρώ οικογενειακό εισόδημα
5.για τους ανέργους.
Να προβλεφθεί ΜΕΙΩΣΗ ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ ΤΕΛΩΝ
1.Για τους πολίτες που δηλώνουν χαμηλό εισόδημα π.χ. κάτω των 12.000 ευρώ
2.Να μην καταβάλλουν δημοτικά τέλη οι νέες μικρές εμπορικές επιχειρήσεις για ένα χρόνο από την έναρξη λειτουργίας τους για να βοηθηθούν στο αρχικό στήσιμο.
3.Να καταβάλλουν περιορισμένα τέλη επιχειρήσεις που θα προσλαμβάνουν αποδεδειγμένα ανέργους, ανάλογα με τον αριθμό των απασχολούμενων σε αυτές ανέργων.
Ο Δήμαρχος δεσμεύθηκε -όπως και πέρυσι- να συζητηθεί η πρότασή μας σε εύθετο χρόνο και όχι σήμερα, διότι ο Δήμος Πειραιά βρίσκεται σε μεγάλη οικονομική δυσπραγία.
Όμως τα ανταποδοτικά τέλη αφορούν την κάλυψη μόνοτων εξόδων που απαιτούνται για τις υπηρεσίες καθαριότητας και συντήρησης των αυτοκινήτων και δεν εισπράττονται για την κάλυψη των εν γένει οικονομικών αναγκών του Δήμου.
Γνωρίζουμε ότι το ποσό που εισπράττεται ετησίως από τα ανταποδοτικά τέλη υπερκαλύπτει τις ανάγκες για τις οποίες έχει αυτό επιβληθεί και ως εκ τούτου έχει τη δυνατότητα ο Δήμος Πειραιά να προχωρήσει σε μειώσεις και, για συγκεκριμένες περιπτώσεις, σε κατάργηση της καταβολής τους