Την επαναφορά του συστήματος της ελεγχόμενης στάθμευσης στην αρχική του μορφή, δηλαδή τον πλήρη έλεγχο από το δήμο, έχουν αρχίσει να σκέπτονται πολλοί ΟΤΑ της χώρας με πρώτη την Αθήνα εξαιτίας των προβλημάτων που δημιουργήθηκαν με τις συμβάσεις που έχουν συναφθεί με ιδιωτικές εταιρίες.
Στην Αθήνα το σύστημα της ηλεκτρονικά ελεγχόμενης στάθμευσης έχει παύσει να λειτουργεί εδώ και δύο μήνες περίπου καθώς υπήρξε πρόβλημα με την εκτύπωση των εισιτηρίων αλλά και με το Ελεγκτικό Συνέδριο που εξέταζε την νομιμότητα της σύμβασης. Όπως αναφέρει ο αρμόδιος αντιδήμαρχος Αθήνας Γιώργος Αναγνωστόπουλος το θέμα πλέον με το Ελεγκτικό Συνέδριο ξεπεράστηκε καθώς στις 2 Μαρτίου εκδόθηκε θετική προς το δήμο απόφαση αλλά από εκεί και μετά μένουν πολλά διαδικαστικά θέματα που πρέπει να γίνουν ώστε το σύστημα και ξεκινήσει και πάλι να λειτουργεί. «Για μας είναι πολύ σημαντικό να συνεχίσει να λειτουργεί και πάλι το σύστημα της ελεγχόμενης στάθμευσης αφού όλοι βλέπουμε τα προβλήματα που έχουν δημιουργηθεί στο θέμα του παρκαρίσματος» τονίζει ο κ. Αναγνωστόπουλος και καταλήγει: «Ο δήμος έχει προχωρήσει στη
μελέτη επέκτασης του συστήματος και σε άλλες περιοχές του κέντρου της Αθήνας αλλά δυστυχώς θα υπάρξει καθυστέρηση καθώς οι εταιρίες που διεκδικούν το έργο έχουν υποβάλει ενστάσεις η μία στην άλλη στην επιτροπή του άρθρου 152 και μέχρι να ξεκαθαρίσει η υπόθεση τα έργα δεν θα μπορέσουν να προχωρήσουν.»
Ωστόσο ο αρμόδιος αντιδήμαρχος Αθήνας λόγω του αδιεξόδου που έχει προκληθεί ανάφερε την προσωπική του άποψη σχετικά με τα παρκόμετρα λέγοντας: «Άποψή μου είναι ότι το σύστημα της ηλεκτρονικά ελεγχόμενης στάθμευσης σταδιακά πρέπει να περάσει και πάλι στα «χέρια» της Αυτοδιοίκησης. Πλέον οι δήμοι γνωρίζουν από τα λάθη του παρελθόντος και μπορεί να το λειτουργήσουν σωστά. Και εδώ νομίζω ότι στο λεκανοπέδιο όπου επικρατεί η μητροπολιτική αντίληψη μπορεί ένας διαδημοτικός φορέας να αναλάβει εξ’ ολοκλήρου το έργο για λογαριασμό όλων των δήμων και σε συνεργασία με την Κεντρική Ένωση Δήμων Ελλάδος.»
Την ίδια άποψη φαίνεται πως έχουν και στο Αγρίνιο, όπου από το 2009 λειτουργεί σύστημα ελεγχόμενης στάθμευσης. Ο δήμαρχος της πόλης Παύλος Μοσχολιός τονίζει πως δεν αποκλείει το γεγονός ότι όταν θα λήξει η σύμβαση με τον ιδιώτη το όλο σύστημα να συνεχίσει να λειτουργεί με αποκλειστική ευθύνη του δήμου. Άλλωστε όπως αναφέρει ο κ. Μοσχολιός την μελέτη την έχει εκπονήσει το Πολυτεχνείο για λογαριασμό του δήμου, ενώ τον έλεγχο τον κάνει η δημοτική αστυνομία.
Στο μεταξύ τα παρκόμετρα ετοιμάζονται να κάνουν και πάλι την εμφάνιση τους σε Μαρούσι και Μεσολόγγι. Στο δήμο Αμαρουσίου το όλο θέμα της σύμβασης με ιδιωτική εταιρία είναι στο Ελεγκτικό Συνέδριο και όπως υποστηρίζει ο δήμαρχος Γιώργος Πατούλης «περιμένουμε την έγκριση για να ξεκινήσουμε την εφαρμογή του μέτρου στο εμπορικό κέντρο της πόλης καθώς όλα είναι έτοιμα». Να σημειωθεί ότι σύμφωνα με τον κ. Πατούλη στο Μαρούσι η κάθε ώρα στάθμευσης θα είναι πιο ακριβή από την Αθήνα κατά 0,50 λεπτά, αφού στην Αθήνα η κάθε ώρα κοστίζει ένα ευρώ. Στο μεταξύ στο Μεσολόγγι ο δήμαρχος κ. Παναγιώτης Κατσούλης αναφέρει ότι πρόθεσή του είναι να επαναλειτουργήσει το σύστημα της ηλεκτρονικά ελεγχόμενης στάθμευσης αλλά κάτω από άλλα δεδομένα χωρίς να αποκλείει το ενδεχόμενο ο δήμος να αναλάβει την υλοποίηση του μέτρου.
«Είμαστε στην φάση της μελέτης από εκεί και μετά θα δούμε πως θα συνεχίσουμε και αν μας συμφέρει να συνεργαστούμε με ιδιώτες.» τονίζει ο δήμαρχος Μεσολογγίου και καταλήγει: «Τα παρκόμετρα τα είχαμε και στο παρελθόν στην πόλη και δεν προσέφεραν τα αναμενόμενα. Τώρα βλέπουμε τα πράγματα κάτω από άλλο πρίσμα και δεν αποκλείω το ενδεχόμενο ο δήμος να τα λειτουργήσει από μόνος του.»
Στην Αθήνα το σύστημα της ηλεκτρονικά ελεγχόμενης στάθμευσης έχει παύσει να λειτουργεί εδώ και δύο μήνες περίπου καθώς υπήρξε πρόβλημα με την εκτύπωση των εισιτηρίων αλλά και με το Ελεγκτικό Συνέδριο που εξέταζε την νομιμότητα της σύμβασης. Όπως αναφέρει ο αρμόδιος αντιδήμαρχος Αθήνας Γιώργος Αναγνωστόπουλος το θέμα πλέον με το Ελεγκτικό Συνέδριο ξεπεράστηκε καθώς στις 2 Μαρτίου εκδόθηκε θετική προς το δήμο απόφαση αλλά από εκεί και μετά μένουν πολλά διαδικαστικά θέματα που πρέπει να γίνουν ώστε το σύστημα και ξεκινήσει και πάλι να λειτουργεί. «Για μας είναι πολύ σημαντικό να συνεχίσει να λειτουργεί και πάλι το σύστημα της ελεγχόμενης στάθμευσης αφού όλοι βλέπουμε τα προβλήματα που έχουν δημιουργηθεί στο θέμα του παρκαρίσματος» τονίζει ο κ. Αναγνωστόπουλος και καταλήγει: «Ο δήμος έχει προχωρήσει στη
μελέτη επέκτασης του συστήματος και σε άλλες περιοχές του κέντρου της Αθήνας αλλά δυστυχώς θα υπάρξει καθυστέρηση καθώς οι εταιρίες που διεκδικούν το έργο έχουν υποβάλει ενστάσεις η μία στην άλλη στην επιτροπή του άρθρου 152 και μέχρι να ξεκαθαρίσει η υπόθεση τα έργα δεν θα μπορέσουν να προχωρήσουν.»
Ωστόσο ο αρμόδιος αντιδήμαρχος Αθήνας λόγω του αδιεξόδου που έχει προκληθεί ανάφερε την προσωπική του άποψη σχετικά με τα παρκόμετρα λέγοντας: «Άποψή μου είναι ότι το σύστημα της ηλεκτρονικά ελεγχόμενης στάθμευσης σταδιακά πρέπει να περάσει και πάλι στα «χέρια» της Αυτοδιοίκησης. Πλέον οι δήμοι γνωρίζουν από τα λάθη του παρελθόντος και μπορεί να το λειτουργήσουν σωστά. Και εδώ νομίζω ότι στο λεκανοπέδιο όπου επικρατεί η μητροπολιτική αντίληψη μπορεί ένας διαδημοτικός φορέας να αναλάβει εξ’ ολοκλήρου το έργο για λογαριασμό όλων των δήμων και σε συνεργασία με την Κεντρική Ένωση Δήμων Ελλάδος.»
Την ίδια άποψη φαίνεται πως έχουν και στο Αγρίνιο, όπου από το 2009 λειτουργεί σύστημα ελεγχόμενης στάθμευσης. Ο δήμαρχος της πόλης Παύλος Μοσχολιός τονίζει πως δεν αποκλείει το γεγονός ότι όταν θα λήξει η σύμβαση με τον ιδιώτη το όλο σύστημα να συνεχίσει να λειτουργεί με αποκλειστική ευθύνη του δήμου. Άλλωστε όπως αναφέρει ο κ. Μοσχολιός την μελέτη την έχει εκπονήσει το Πολυτεχνείο για λογαριασμό του δήμου, ενώ τον έλεγχο τον κάνει η δημοτική αστυνομία.
Στο μεταξύ τα παρκόμετρα ετοιμάζονται να κάνουν και πάλι την εμφάνιση τους σε Μαρούσι και Μεσολόγγι. Στο δήμο Αμαρουσίου το όλο θέμα της σύμβασης με ιδιωτική εταιρία είναι στο Ελεγκτικό Συνέδριο και όπως υποστηρίζει ο δήμαρχος Γιώργος Πατούλης «περιμένουμε την έγκριση για να ξεκινήσουμε την εφαρμογή του μέτρου στο εμπορικό κέντρο της πόλης καθώς όλα είναι έτοιμα». Να σημειωθεί ότι σύμφωνα με τον κ. Πατούλη στο Μαρούσι η κάθε ώρα στάθμευσης θα είναι πιο ακριβή από την Αθήνα κατά 0,50 λεπτά, αφού στην Αθήνα η κάθε ώρα κοστίζει ένα ευρώ. Στο μεταξύ στο Μεσολόγγι ο δήμαρχος κ. Παναγιώτης Κατσούλης αναφέρει ότι πρόθεσή του είναι να επαναλειτουργήσει το σύστημα της ηλεκτρονικά ελεγχόμενης στάθμευσης αλλά κάτω από άλλα δεδομένα χωρίς να αποκλείει το ενδεχόμενο ο δήμος να αναλάβει την υλοποίηση του μέτρου.
«Είμαστε στην φάση της μελέτης από εκεί και μετά θα δούμε πως θα συνεχίσουμε και αν μας συμφέρει να συνεργαστούμε με ιδιώτες.» τονίζει ο δήμαρχος Μεσολογγίου και καταλήγει: «Τα παρκόμετρα τα είχαμε και στο παρελθόν στην πόλη και δεν προσέφεραν τα αναμενόμενα. Τώρα βλέπουμε τα πράγματα κάτω από άλλο πρίσμα και δεν αποκλείω το ενδεχόμενο ο δήμος να τα λειτουργήσει από μόνος του.»