27 Οκτωβρίου 2011

ΡΥΘΜΙΣΤΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΑΤΤΙΚΗΣ 2011 - ΠΕΙΡΑΙΑΣ .Η ΘΕΣΗ ΤΗΣ ΠΑΡΑΤΑΞΗΣ ''ΠΕΙΡΑΙΑΣ ΠΟΛΙΤΩΝ- ΚΑΘΑΡΗ ΣΥΜΦΩΝΙΑ΄΄

Ως μία εξαιρετική βάση διαβούλευσης για το αύριο του Πειραιά, που μέσα από τον διάλογο και τη διαβούλευση μπορεί να γίνει ακόμη καλύτερο, χαρακτήρισε το σχέδιο νόμου για το Ρυθμιστικό Σχέδιο Αττικής ο επικεφαλής της μείζονος αντιπολίτευσης Γιάννης Μίχας.

Η συζήτηση για το Ρυθμιστικό Σχέδιο Αττικής 2011-2021 που παρουσίασε τον περασμένο Ιούλιο η ηγεσία του ΥΠΕΚΑ ήταν το πρώτο θέμα προς συζήτηση στη χθεσινή συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου, στην οποία συμμετείχαν εκπρόσωποι του ΟΡΣΑ και της Τοπικής Αυτοδιοίκησης.

Στην τοποθέτησή του ο Γιάννης Μίχας μίλησε αρχικά για την αλλαγή αντίληψης που διέπει το νέο Ρυθμιστικό, σύμφωνα με το οποίο ο Πειραιάς χαρακτηρίζεται ως πόλος Διεθνούς και Εθνικής Εμβέλειας και ως αναπτυξιακός πόλος, υπενθυμίζοντας ότι στο προηγούμενο σχέδιο που είχε συνταχθεί από την προηγούμενη Κυβέρνηση το 2009, μέλος της οποίας υπήρξε ο σημερινός δήμαρχος Πειραιά, ο Πειραιάς αντιμετωπιζόταν με τον μονοδιάστατο ρόλο του ως διαμετακομιστικό κέντρο, εξαιτίας της λειτουργίας του μεγάλου λιμανιού. «Ο Πειραιάς όμως δεν είναι μόνο το λιμάνι. Ο Πειραιάς δεν αρχίζει και τελειώνει στο λιμάνι» τόνισε χαρακτηριστικά.

Στη συνέχεια της παρέμβασής του ο κ. Μίχας ανέπτυξε τις παρατηρήσεις και προτάσεις της παράταξής του.
Μεταξύ άλλων, εξέφρασε την πλήρη συμφωνία του στα σχέδια επέκτασης των Μέσων Σταθερής Τροχιάς (Μετρό και Τραμ) προς τον Πειραιά, στις λογικές στάθμευσης που διέπουν το Ρυθμιστικό σύμφωνα με το οποίο προωθούνται κατασκευές περιφερειακών χώρων στάθμευσης και όχι στα κέντρα των πόλεων, στα σχέδια πεζοδρομήσεων στο ιστορικό κέντρο, δημιουργίας χώρων περιπάτου στην Πειραϊκή, στην κατασκευή Μητροπολιτικού Πάρκου Πρασίνου στον Φαληρικό Όρμο, ανάδειξης των αρχαιολογικών χώρων, δημιουργίας Πολιτιστικής Ακτής στην Ακτή Βασιλειάδη, στην ανάπλαση του παραλιμένιου μετώπου και στα κίνητρα που αναφέρεται ότι θα δοθούν για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις, για την άρση της άναρχης μίξης οικιστικών και μεταποιητικών δραστηριοτήτων και για την αξιοποίηση της βιομηχανικής κληρονομιάς του Πειραιά.

Συμπληρωματικά ζήτησε μεταξύ άλλων να ενταχθούν στο Ρυθμιστικό Σχέδιο Αττικής προβλέψεις για τη δημιουργία Πάρκου Πρασίνου στην ΧΡΩΠΕΙ, για την ολοκλήρωση της Λεωφόρου Ανδρέα Παπανδρέου που θα δώσει μεγάλη ανάσα στο τεράστιο κυκλοφοριακό πρόβλημα που αντιμετωπίζει η πόλη, για την εφαρμογή νέων κυκλοφοριακών ρυθμίσεων και μονοδρομήσεων, για την αντιμετώπιση των επιπέδων ατμοσφαιρικής ρύπανσης στο λιμάνι του Πειραιά που δέχεται υψηλά ποσοστά αέριων ρύπων τόσο από τα αυτοκίνητα, όσο και από τα φουγάρα των πλοίων.
Σε ό,τι αφορά την πρόταση προς διαβούλευση που κατέθεσε η δημοτική αρχή, ο κ. Μίχας την χαρακτήρισε σοβαρή και ολοκληρωμένη, πλην όμως ιδιαίτερα μακροσκελή και εξειδικευμένη, γεγονός που δεν βοηθά στην διαβούλευση, αφού το Ρυθμιστικό βάζει κανόνες και αρχές για ολόκληρη την Αττική και δεν υπεισέρχεται σε λεπτομέρειες για κάθε δήμο.

Διαχώρισε ωστόσο ορισμένες προτάσεις του Δήμου στις οποίες αναφέρθηκε ειδικά λόγω της ριζικής διαφωνίας της παράταξής του. Αυτές είναι:

1. Η πρόταση για το Ολοκληρωμένο Πρόγραμμα Ανάπλασης των Αστικών Πυλών του Πειραιά. Στο πρόγραμμα αυτό ο Δήμος δεν αναφέρει τίποτα για την προοπτική ανάπτυξης πρασίνου. Μόνο τσιμέντο;

2. Η πρόταση για μετατροπή του Πύργου του Πειραιά σε διοικητικό κέντρο βρίσκει σύμφωνη την παράταξη «Πειραιάς Πολιτών Καθαρή Συμφωνία», εφόσον υπάρχουν οι πόροι. Η παράταξη διαφωνεί με την μετατροπή του σημερινού Δημαρχείου σε ξενοδοχείο.

3. Διαφωνούμε με τη δημιουργία υπόγειων χώρων στάθμευσης κάτω από πλατείες και πάρκα που θα κατέστρεφαν το ελάχιστο πράσινο που υπάρχει στην πόλη και θα έστελναν ολοένα και μεγαλύτερο αριθμό αυτοκινήτων προς το κέντρο του Πειραιά. Είμαστε υπέρ του γενικότερου σχεδιασμού που προτείνεται στο Ρυθμιστικό.

4. Διαφωνούμε με την πρόταση δημιουργίας Μονάδας Καύσης Στερεών Αποβλήτων στο Σχιστό, πρόταση που ανατρέπει τον εθνικό σχεδιασμό, δεν λαμβάνει υπόψη τις απόψεις των όμορων δήμων και είναι η λιγότερο φιλική στο περιβάλλον.

5. Ο Δήμος Πειραιά προτείνει ακόμη την περαιτέρω επέκταση του παζαριού του Πειραιά. Επειδή υπάρχει ο κίνδυνος να μετατραπεί η Κυριακάτικη Αγορά Πειραιά σε ένα παζάρι σαν το Σχιστό και ο Πειραιάς σε μια απέραντη Παζαρούπολη η παράταξη «Πειραιάς Πολιτών Καθαρή Συμφωνία» διαφωνεί με αυτή την πρόταση