12 Σεπτεμβρίου 2011

Ο ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΑΡΥΔΗΣ ΓΙΑ ΤΗ ΝΕΑ ΣΧΟΛΙΚΗ ΠΕΡΙΟΔΟ

To Γυμνάσιο Καμινίων, τα Δημοτικά Σχολεία, 22ο στου Βρυώνη και 2ο στο κέντρο του Πειραιά, τα οποία συγχωνεύθηκαν και εντάχθηκαν στο ενιαίο, αναμορφωμένο πρόγραμμα του Ολοήμερου Σχολείου, επισκέφθηκε σήμερα το πρωί, Δευτέρα 12 Σεπτεμβρίου, ο βουλευτής Α΄ Πειραιά και Νήσων του ΠΑΣΟΚ, Δημήτρης Καρύδης και παρακολούθησε την τελετή του Αγιασμού για την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς
.O κ. Καρύδης ευχήθηκε στους μαθητές, τους δασκάλους, τους καθηγητές και τους γονείς, η νέα σχολική χρονιά να είναι δημιουργική και παραγωγική.

Σε δηλώσεις του για τη νέα σχολική χρονιά, ο βουλευτής του ΠΑΣΟΚ, μεταξύ άλλων, επισήμανε:

«Τώρα που άνοιξαν τα σχολεία,

Αξίζει να ξαναθυμηθούμε τις συγχωνεύσεις.

Τις κραυγές, την κινδυνολογία, την καταστροφολογία από ορισμένους που τα έβλεπαν όλα μαύρα. Το πόσο έξω έπεσαν στις εκτιμήσεις τους αυτοί που διοργάνωναν συγκεντρώσεις διαμαρτυρίας για εντυπωσιασμό.

Αλήθεια, ποια είναι η εικόνα των συγχωνευμένων σχολείων που σήμερα είναι δωδεκαθέσια, ολοήμερα με νέο αναμορφωμένο πρόγραμμα στη γυμναστική, το χορό, την τεχνολογία, τις ξένες γλώσσες και τη φιλαναγνωσία;

Επιβεβαιώθηκαν οι καταγγελίες ότι θα έχουμε σχολεία με 30 μαθητές στην τάξη; Ότι τα παιδιά θα στοιβάζονται το ένα πάνω στο άλλο;

Αποδείχθηκαν βάσιμες οι διαμαρτυρίες ότι θα χαθούν 50 οργανικές θέσεις στην Πρωτοβάθμια και 50 στη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση; Ότι αρκετοί καθηγητές θα μετατεθούν στη …Λάρισα όπως κινδυνολογούσαν;

Aς δούμε τι λένε τα στοιχεία για τον Πειραιά:

 Στα τμήματα των τάξεων της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης συμμετέχουν από 13 έως 24 παιδιά.

 Στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση τα αντίστοιχα τμήματα κινούνται μεταξύ 20 και 25 μαθητών.

 Καμιά οργανική θέση, δασκάλου ή καθηγητή, δεν χάθηκε. Όσες μετακινήσεις χρειάστηκαν έγιναν στα πλησιέστερα σχολεία.

Εγκαταλείφθηκαν 2 ενοικιαζόμενα παλαιά κτίρια. Το οικονομικό όφελος για το κράτος ανέρχεται στις 72.000 € το χρόνο.

Μειώθηκαν αριθμητικά οι Σύλλογοι Γονέων και Κηδεμόνων σε σχολεία που λειτουργούσαν στην ίδια αυλή, με αποτέλεσμα να συντονισθεί και να ισχυροποιηθεί η παρέμβαση των γονέων.

Μετά τις συγχωνεύσεις των σχολείων δόθηκε η δυνατότητα, στα κτίρια που απελευθερώθηκαν, να δημιουργηθεί 2ο Κέντρο Επαγγελματικής Κατάρτισης για παιδιά με ειδικές ανάγκες, κάτι που ήταν εκπαιδευτικά απαραίτητο και κοινωνικά επιβεβλημένο.

Το συμπέρασμα από την παραπάνω υπόθεση είναι ότι οι τυφλές αντιδράσεις, καθηλώνουν την εξέλιξη και περιορίζουν τους ορίζοντες στην Δημόσια Εκπαίδευση. Κάθε μέτρο που αναβαθμίζει, νοικοκυρεύει και εξορθολογίζει το Δημόσιο Σχολείο πρέπει να το αγκαλιάζουμε και να το στηρίζουμε.

Λύθηκαν άραγε τα προβλήματα στα Δημόσια Σχολεία; Απαντάμε με μια φωνή, ΟΧΙ.

Το στοίχημα του «Νέου Σχολείου», είναι μπροστά μας και πρέπει να το κερδίσουμε με σκληρή αλλά εποικοδομητική κριτική, με δημιουργικούς αγώνες, χωρίς όμως άγονες συγκρούσεις και αντιπαραθέσεις. Απαιτούμε να λειτουργήσουν τα Δημόσια Σχολεία, τα ολοήμερα σχολεία με πληρότητα, παρέχοντας υψηλό επίπεδο γνώσης στα παιδιά του Πειραιά, γιατί το έχουν ανάγκη και είναι το μόνο καταφύγιο για ένα καλύτερο μέλλον.

Επιζητούμε οι Εκπαιδευτικοί, η σχολική κοινότητα, οι Δήμοι, να συμβάλλουν με όλες τις δυνάμεις τους στην άρτια λειτουργία των σχολικών μονάδων.

Θέλουμε οι εκπαιδευτικοί μας να έχουν αξιοπρεπείς αμοιβές για να είναι απερίσπαστοι στην αποστολή τους. Το ενιαίο μισθολόγιο-βαθμολόγιο πρέπει να αναβαθμίσει τη θέση τους, έτσι ώστε να μην αισθάνονται ως οι φτωχοί συγγενείς του Δημόσιου Τομέα.

Μεγαλύτερες ευθύνες για την αναβάθμιση της Δημόσιας Εκπαίδευσης έχει πάνω απ’ όλους και όλα το Υπουργείο Παιδείας.

Η τεράστια γκάφα με τα βιβλία πρέπει να χτυπήσει καμπάνες, όχι μόνο για την ταχύτατη αποκατάσταση του προβλήματος, αλλά και γι’ άλλα εξίσου σημαντικά θέματα, όπως η κάλυψη όλων των σχολείων με διδακτικό προσωπικό όλων των ειδικοτήτων προκειμένου να λειτουργήσουν σωστά τα σχολεία στον Πειραιά και τα Νησιά. Να αλλάξει η αδιέξοδη πολιτική στα ξενόγλωσσα μαθήματα (Γερμανικά-Γαλλικά) που αν συνεχιστεί ειδικά στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, γεμίζει με ανασφάλεια χιλιάδες καθηγητές.

Η φετινή σχολική χρονιά είναι σίγουρα δύσκολη αλλά μπορεί να γίνει ελπιδοφόρα χρονιά για την εκπαιδευτική κοινότητα αν όλοι εργαστούν με αυταπάρνηση και μεράκι. Αυτό άλλωστε το οφείλουμε όλοι στα παιδιά που αξίζουν ό,τι καλύτερο».