Πολύς θόρυβος έχει δημιουργηθεί το τελευταίο διάστημα για τις αλλαγές στη δημόσια εκπαίδευση.
Ωστόσο στα σχολεία του Πειραιά είναι περιορισμένες και ρεαλιστικές.
Αφορούν κυρίως συστεγαζόμενα δημοτικά σχολεία τα οποία αναβαθμίζονται σε 7 δωδεκαθέσια σχολεία με αποτέλεσμα να εντάσσονται στο «ειδικό αναμορφωμένο πρόγραμμα» του Υπουργείου Παιδείας το οποίο περιλαμβάνει νέα μαθήματα, ξένη γλώσσα, γυμναστική, αισθητική και θεατρική αγωγή, φιλαναγνωσία.
Οι μαθητές στα νέα σχολεία θα είναι κάτω από 25 σε κάθε τμήμα και δεν θα υπερβαίνουν τους 265 συνολικά ενώ τα νέα σχολεία θα είναι ολοήμερα και θα λειτουργούν σε όλες τις τάξεις από το πρωί έως τις 2μμ και από τις 2μμ έως τις 4μμ, πράγμα που διευκολύνει τους εργαζόμενους γονείς αλλά και τα ίδια τα παιδιά.
Όσον αφορά τα Γυμνάσια και τα Λύκεια δημιουργούνται 6 νέα σχολεία τα οποία στην συντριπτική τους πλειοψηφία είναι και αυτά συστεγαζόμενα. Οι μαθητές σε κάθε τμήμα θα είναι κάτω των 27 και ο αριθμός τους συνολικά δεν θα ξεπερνά τους 340. Οι πρωτοβουλίες αυτές εντάσσονται στην προετοιμασία που καταβάλλει το Υπουργείο Παιδείας για τη δημιουργία του Νέου αναβαθμισμένου Λυκείου.
Η μόνη περίπτωση που πρέπει να συζητήσουμε ιδιαίτερα είναι του 57ου Δημοτικού Σχολείου που η κατάργησή του και η μετακίνησή του σε άλλα σχολεία δημιουργεί προβλήματα για την ασφάλεια των μαθητών που θα αναγκάζονται να διασχίζουν δύο μεγάλες λεωφόρους ενώ υπάρχει οικόπεδο το οποίο έχει απαλλοτριωθεί για τη δημιουργία νέου σχολείου. Παράλληλα υπερφορτώνονται αριθμητικά τα διπλανά σχολικά συγκροτήματα.
Καμιά ανησυχία επίσης δεν πρέπει να υπάρχει για τις οργανικές θέσεις των δασκάλων και καθηγητών αφού σύμφωνα με το νόμο θα ενταχθούν στα νέα σχολεία. Στην περίπτωση δε που κάτι τέτοιο δεν υλοποιηθεί πλήρως τότε θα μετακινηθούν σε σχολεία στα όρια του Δήμου Πειραιά. Σύμφωνα δε με τις εκτιμήσεις των αρμόδιων μετά από τις αναμενόμενες συνταξιοδοτήσεις δεν θα υπάρξει κανένα πρόβλημα. Το πραγματικό πρόβλημα είναι οι οικονομικές αποδοχές των εκπαιδευτικών που είναι καθηλωμένες πολλά χρόνια. Στο πλαίσιο του νέου μισθολογίου όλοι πρέπει να αγωνιστούμε για αξιοπρεπείς μισθούς.
Παράλληλα θα ελαχιστοποιηθεί το απαράδεκτο φαινόμενο πολλοί καθηγητές για να συμπληρώσουν τις απαραίτητες ώρες να μετακινούνται σε 2 και σε 3 σχολεία.
Δεν υπάρχουν άραγε προβλήματα στα σχολεία του Πειραιά; Σίγουρα ναι και είναι και πολλά.
Δεν χρειάζονται όμως άγονες και μικροκομματικές αντιπαραθέσεις αλλά συνεχείς αγώνες για την επίλυση τους.
Θέλουμε και διεκδικούμε:
- Να προχωρήσει άμεσα η προγραμματική Σύμβαση μεταξύ του Δήμου Πειραιά και του ΟΣΚ ύψους 2,5 εκ. ευρώ που αφορά την επισκευή και αναβάθμιση 19 σχολικών συγκροτημάτων στον Πειραιά
- Να κατασκευαστεί άμεσα το νέο Ράλλειο Γυμνάσιο και Λύκειο
- Νέα δημόσια νηπιαγωγεία
- Νέα σχολεία – Γυμνάσια- ειδικής αγωγής
- Να δημιουργηθούν νέες σχολικές μονάδες Δεύτερης Ευκαιρίας
- Να λειτουργήσει με σύγχρονες προδιαγραφές το Ναυτικό Λύκειο Πειραιά και να εκσυγχρονιστεί η τεχνική και επαγγελματική εκπαίδευση
- Να δημιουργηθεί Λύκειο στο Νέο Φάληρο και το 7ο Γυμνάσιο στο 5ο Διαμέρισμα
- Να μετατραπεί το Πανεπιστήμιο Πειραιά σε υψηλού επιπέδου Ναυτιλιακό Πανεπιστήμιο που θα προσελκύσει φοιτητές και από άλλες χώρες της Ευρώπης, των Βαλκανίων και της Μεσογείου.
- Να περιφρουρηθεί η αυτόνομη λειτουργία του ΤΕΙ Πειραιά
Προς αυτή την κατεύθυνση πρέπει όλοι να ενώσουμε τις δυνάμεις μας και να συνεργαστούμε, για ένα καλύτερο μέλλον με σχέδιο και σαφές χρονοδιάγραμμα για την επόμενη 5ετία.
Αναρωτιέται λοιπόν κανείς γιατί αυτή η καταστροφολογία, η ισοπέδωση, ο μηδενισμός, η παραπλάνηση, η καλλιέργεια του φόβου, της ανασφάλειας και της σύγχυσης από τον Δήμαρχο Πειραιά και ορισμένα συνδικαλιστικά στελέχη της εκπαίδευσης προς τους εκπαιδευτικούς, τους γονείς και τους μαθητές;
Γιατί δεν απαντούν στο ερώτημα αν είναι σωστό στην σημερινή εποχή να λειτουργούν σχολεία με 10-15 μαθητές, σε μια πόλη όπως ο Πειραιάς.
Και αν κάποιος γονέας έχει το απόλυτο δικαίωμα να μην εμπιστεύεται το πολιτικό και εκπαιδευτικό σύστημα, να εκφράζει επιφυλάξεις και διαφωνίες γιατί στο κάτω- κάτω η δημόσια εκπαίδευση στη χώρα μας διαχρονικά νοσεί βαριά, το ίδιο δικαίωμα δεν το έχει ο κ. Μιχαλολιάκος ούτε ορισμένα συνδικαλιστικά στελέχη.
Ας μην κάνει λοιπόν τον «ανήξερο» και τον «επαναστάτη».
Τον κ. Δήμαρχο τον βολεύει, για κομματικούς λόγους, την αναβάθμιση των σχολείων να τη βαφτίζει κλείσιμο και κατάργηση. Όπως και ο κ. Αντιπρόεδρος της ΕΛΜΕ Πειραιά, κ. Χαρακλιάς, γνωστό στέλεχος της ΔΑΚΕ, καλλιεργεί το φόβο στους συναδέλφους του και να τους παραπληροφορεί ότι αν χάσουν την οργανική τους θέση θα μετατεθούν στη…Λάρισα.
Αυτό είναι το επίπεδο συζήτησης και συνεννόησης που κατά τ’ άλλα επιζητεί ο κ. Δήμαρχος.
Όσον αφορά τον περιβόητο διάλογο τον οποίο επικαλείται διαρκώς ο κ. Μιχαλολιάκος είναι γεγονός ότι τον διεξάγει με «τέχνη».
Απαξίωσε να καλέσει τους βουλευτές στο Δημοτικό Συμβούλιο Πειραιά. Όπως και τους προϊσταμένους της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στα Δημοτικά Όργανα για να ενημερωθούν πλήρως και να συζητήσουν διεξοδικά παρότι το είχαν ζητήσει.
Απαξίωσε να καλέσει τους βουλευτές του Πειραιά έστω σε μια συνάντηση μαζί του για να συζητήσουν υπεύθυνα και δημιουργικά είτε να ζητήσει να πάμε όλοι μαζί στο γραφείο της Υφυπουργού Παιδείας, κ. Χριστοφιλοπούλου, όπου επέλεξε να πάει μόνος του.
Απλώς προτίμησε να εξαντλήσει τις δραστηριότητες του επιλέγοντας κινήσεις επικοινωνιακού χαρακτήρα και εντυπωσιασμού, στις οποίες όπως ήταν φυσικό δεν ανταποκρίθηκε ο πειραϊκός λαός παρά την τεράστια κινητοποίηση.
Επιτέλους σε αυτές τις δύσκολες στιγμές που περνάει η χώρα μας ας αφήσουμε πίσω τις παθογένειες του παρελθόντος που μας οδήγησαν στο χείλος του γκρεμού. Άλλωστε επίλεκτο κυβερνητικό στέλεχος ήταν στην κυβέρνηση Καραμανλή και κάτι ξέρει για όλα αυτά.
Η αναβάθμιση της Δημόσιας Παιδείας είναι κορυφαίο εθνικό και κοινωνικό θέμα και πάνω από όλα χρειάζεται υπεύθυνη και ουσιαστική αντιμετώπιση.
Οι σημαίες του λαϊκισμού και του ΟΧΙ σε όλα, μπορεί να διαμορφώνουν πρόσκαιρες συμμαχίες αλλά μυρίζουν ναφθαλίνη και είναι καταδικασμένες στην συνείδηση του ελληνικού λαού.
ΥΣ: Αλήθεια αφού ο κ. Δήμαρχος κόπτεται για τα «παιδιά του Πειραιά» γιατί δεν στέλνει τις υπηρεσίες του να μαζέψουν τα βουνά σκουπιδιών τουλάχιστον έξω από τα σχολεία. Επίσης ας μοιράσει τα χρήματα που έχει αποφασίσει η Δημοτική Επιτροπή σε όλα τα σχολεία που έχουν φθάσει να μην έχουν πετρέλαιο λόγω δικής του διοικητικής ανεπάρκειας.
Ωστόσο στα σχολεία του Πειραιά είναι περιορισμένες και ρεαλιστικές.
Αφορούν κυρίως συστεγαζόμενα δημοτικά σχολεία τα οποία αναβαθμίζονται σε 7 δωδεκαθέσια σχολεία με αποτέλεσμα να εντάσσονται στο «ειδικό αναμορφωμένο πρόγραμμα» του Υπουργείου Παιδείας το οποίο περιλαμβάνει νέα μαθήματα, ξένη γλώσσα, γυμναστική, αισθητική και θεατρική αγωγή, φιλαναγνωσία.
Οι μαθητές στα νέα σχολεία θα είναι κάτω από 25 σε κάθε τμήμα και δεν θα υπερβαίνουν τους 265 συνολικά ενώ τα νέα σχολεία θα είναι ολοήμερα και θα λειτουργούν σε όλες τις τάξεις από το πρωί έως τις 2μμ και από τις 2μμ έως τις 4μμ, πράγμα που διευκολύνει τους εργαζόμενους γονείς αλλά και τα ίδια τα παιδιά.
Όσον αφορά τα Γυμνάσια και τα Λύκεια δημιουργούνται 6 νέα σχολεία τα οποία στην συντριπτική τους πλειοψηφία είναι και αυτά συστεγαζόμενα. Οι μαθητές σε κάθε τμήμα θα είναι κάτω των 27 και ο αριθμός τους συνολικά δεν θα ξεπερνά τους 340. Οι πρωτοβουλίες αυτές εντάσσονται στην προετοιμασία που καταβάλλει το Υπουργείο Παιδείας για τη δημιουργία του Νέου αναβαθμισμένου Λυκείου.
Η μόνη περίπτωση που πρέπει να συζητήσουμε ιδιαίτερα είναι του 57ου Δημοτικού Σχολείου που η κατάργησή του και η μετακίνησή του σε άλλα σχολεία δημιουργεί προβλήματα για την ασφάλεια των μαθητών που θα αναγκάζονται να διασχίζουν δύο μεγάλες λεωφόρους ενώ υπάρχει οικόπεδο το οποίο έχει απαλλοτριωθεί για τη δημιουργία νέου σχολείου. Παράλληλα υπερφορτώνονται αριθμητικά τα διπλανά σχολικά συγκροτήματα.
Καμιά ανησυχία επίσης δεν πρέπει να υπάρχει για τις οργανικές θέσεις των δασκάλων και καθηγητών αφού σύμφωνα με το νόμο θα ενταχθούν στα νέα σχολεία. Στην περίπτωση δε που κάτι τέτοιο δεν υλοποιηθεί πλήρως τότε θα μετακινηθούν σε σχολεία στα όρια του Δήμου Πειραιά. Σύμφωνα δε με τις εκτιμήσεις των αρμόδιων μετά από τις αναμενόμενες συνταξιοδοτήσεις δεν θα υπάρξει κανένα πρόβλημα. Το πραγματικό πρόβλημα είναι οι οικονομικές αποδοχές των εκπαιδευτικών που είναι καθηλωμένες πολλά χρόνια. Στο πλαίσιο του νέου μισθολογίου όλοι πρέπει να αγωνιστούμε για αξιοπρεπείς μισθούς.
Παράλληλα θα ελαχιστοποιηθεί το απαράδεκτο φαινόμενο πολλοί καθηγητές για να συμπληρώσουν τις απαραίτητες ώρες να μετακινούνται σε 2 και σε 3 σχολεία.
Δεν υπάρχουν άραγε προβλήματα στα σχολεία του Πειραιά; Σίγουρα ναι και είναι και πολλά.
Δεν χρειάζονται όμως άγονες και μικροκομματικές αντιπαραθέσεις αλλά συνεχείς αγώνες για την επίλυση τους.
Θέλουμε και διεκδικούμε:
- Να προχωρήσει άμεσα η προγραμματική Σύμβαση μεταξύ του Δήμου Πειραιά και του ΟΣΚ ύψους 2,5 εκ. ευρώ που αφορά την επισκευή και αναβάθμιση 19 σχολικών συγκροτημάτων στον Πειραιά
- Να κατασκευαστεί άμεσα το νέο Ράλλειο Γυμνάσιο και Λύκειο
- Νέα δημόσια νηπιαγωγεία
- Νέα σχολεία – Γυμνάσια- ειδικής αγωγής
- Να δημιουργηθούν νέες σχολικές μονάδες Δεύτερης Ευκαιρίας
- Να λειτουργήσει με σύγχρονες προδιαγραφές το Ναυτικό Λύκειο Πειραιά και να εκσυγχρονιστεί η τεχνική και επαγγελματική εκπαίδευση
- Να δημιουργηθεί Λύκειο στο Νέο Φάληρο και το 7ο Γυμνάσιο στο 5ο Διαμέρισμα
- Να μετατραπεί το Πανεπιστήμιο Πειραιά σε υψηλού επιπέδου Ναυτιλιακό Πανεπιστήμιο που θα προσελκύσει φοιτητές και από άλλες χώρες της Ευρώπης, των Βαλκανίων και της Μεσογείου.
- Να περιφρουρηθεί η αυτόνομη λειτουργία του ΤΕΙ Πειραιά
Προς αυτή την κατεύθυνση πρέπει όλοι να ενώσουμε τις δυνάμεις μας και να συνεργαστούμε, για ένα καλύτερο μέλλον με σχέδιο και σαφές χρονοδιάγραμμα για την επόμενη 5ετία.
Αναρωτιέται λοιπόν κανείς γιατί αυτή η καταστροφολογία, η ισοπέδωση, ο μηδενισμός, η παραπλάνηση, η καλλιέργεια του φόβου, της ανασφάλειας και της σύγχυσης από τον Δήμαρχο Πειραιά και ορισμένα συνδικαλιστικά στελέχη της εκπαίδευσης προς τους εκπαιδευτικούς, τους γονείς και τους μαθητές;
Γιατί δεν απαντούν στο ερώτημα αν είναι σωστό στην σημερινή εποχή να λειτουργούν σχολεία με 10-15 μαθητές, σε μια πόλη όπως ο Πειραιάς.
Και αν κάποιος γονέας έχει το απόλυτο δικαίωμα να μην εμπιστεύεται το πολιτικό και εκπαιδευτικό σύστημα, να εκφράζει επιφυλάξεις και διαφωνίες γιατί στο κάτω- κάτω η δημόσια εκπαίδευση στη χώρα μας διαχρονικά νοσεί βαριά, το ίδιο δικαίωμα δεν το έχει ο κ. Μιχαλολιάκος ούτε ορισμένα συνδικαλιστικά στελέχη.
Ας μην κάνει λοιπόν τον «ανήξερο» και τον «επαναστάτη».
Τον κ. Δήμαρχο τον βολεύει, για κομματικούς λόγους, την αναβάθμιση των σχολείων να τη βαφτίζει κλείσιμο και κατάργηση. Όπως και ο κ. Αντιπρόεδρος της ΕΛΜΕ Πειραιά, κ. Χαρακλιάς, γνωστό στέλεχος της ΔΑΚΕ, καλλιεργεί το φόβο στους συναδέλφους του και να τους παραπληροφορεί ότι αν χάσουν την οργανική τους θέση θα μετατεθούν στη…Λάρισα.
Αυτό είναι το επίπεδο συζήτησης και συνεννόησης που κατά τ’ άλλα επιζητεί ο κ. Δήμαρχος.
Όσον αφορά τον περιβόητο διάλογο τον οποίο επικαλείται διαρκώς ο κ. Μιχαλολιάκος είναι γεγονός ότι τον διεξάγει με «τέχνη».
Απαξίωσε να καλέσει τους βουλευτές στο Δημοτικό Συμβούλιο Πειραιά. Όπως και τους προϊσταμένους της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στα Δημοτικά Όργανα για να ενημερωθούν πλήρως και να συζητήσουν διεξοδικά παρότι το είχαν ζητήσει.
Απαξίωσε να καλέσει τους βουλευτές του Πειραιά έστω σε μια συνάντηση μαζί του για να συζητήσουν υπεύθυνα και δημιουργικά είτε να ζητήσει να πάμε όλοι μαζί στο γραφείο της Υφυπουργού Παιδείας, κ. Χριστοφιλοπούλου, όπου επέλεξε να πάει μόνος του.
Απλώς προτίμησε να εξαντλήσει τις δραστηριότητες του επιλέγοντας κινήσεις επικοινωνιακού χαρακτήρα και εντυπωσιασμού, στις οποίες όπως ήταν φυσικό δεν ανταποκρίθηκε ο πειραϊκός λαός παρά την τεράστια κινητοποίηση.
Επιτέλους σε αυτές τις δύσκολες στιγμές που περνάει η χώρα μας ας αφήσουμε πίσω τις παθογένειες του παρελθόντος που μας οδήγησαν στο χείλος του γκρεμού. Άλλωστε επίλεκτο κυβερνητικό στέλεχος ήταν στην κυβέρνηση Καραμανλή και κάτι ξέρει για όλα αυτά.
Η αναβάθμιση της Δημόσιας Παιδείας είναι κορυφαίο εθνικό και κοινωνικό θέμα και πάνω από όλα χρειάζεται υπεύθυνη και ουσιαστική αντιμετώπιση.
Οι σημαίες του λαϊκισμού και του ΟΧΙ σε όλα, μπορεί να διαμορφώνουν πρόσκαιρες συμμαχίες αλλά μυρίζουν ναφθαλίνη και είναι καταδικασμένες στην συνείδηση του ελληνικού λαού.
ΥΣ: Αλήθεια αφού ο κ. Δήμαρχος κόπτεται για τα «παιδιά του Πειραιά» γιατί δεν στέλνει τις υπηρεσίες του να μαζέψουν τα βουνά σκουπιδιών τουλάχιστον έξω από τα σχολεία. Επίσης ας μοιράσει τα χρήματα που έχει αποφασίσει η Δημοτική Επιτροπή σε όλα τα σχολεία που έχουν φθάσει να μην έχουν πετρέλαιο λόγω δικής του διοικητικής ανεπάρκειας.
