19 Νοεμβρίου 2014

Λευκή κορδέλα στην Δημοτική Πινακοθήκη

Χαιρετισμό απηύθυνε ο Δήμαρχος Πειραιά κ. Γιάννης Μώραλης στην ενημερωτική εκδήλωση με Συντονίστρια  την Εντεταλμένη Δημοτική Σύμβουλο  Πολιτικών Ισότητας και Πολυϊατρείων του Δήμου Πειραιά κ. Αναστασία Χαλικιά &θέμα: "Ρίχνουμε φως στον καρκίνο του πνεύμονα" που πραγματοποιήθηκε χθες στο αίθριο της Δημοτικής Πινακοθήκης από το Δίκτυο "Γυναίκες στην Ογκολογία", υπό την αιγίδα του Δήμου Πειραιά. Στο τέλος της εκδήλωσης ο Δήμαρχος Πειραιά κ. Γιάννης Μώραλης φώτισε συμβολικά τον εξωτερικό χώρο της Δημοτικής Πινακοθήκης με μια λευκή κορδέλα με στόχο την ευαισθητοποίηση των πολιτών για τον καρκίνο του πνεύμονα.
Ακολουθεί ο χαιρετισμός του Δημάρχου Πειραιά κ. Γιάννη Μώραλη.

«Είμαι χαρούμενος που βρίσκομαι σήμερα εδώ, σε αυτήν την ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα ενημερωτική εκδήλωση, με σημαντικές ομιλίες από τους επιστήμονες.

Ο Δήμος Πειραιά δεν θα μπορούσε να μην στηρίξει αυτήν την εκδήλωση και την προσπάθεια που γίνεται από το Δίκτυο Γυναικών στην Ογκολογία, για να ενημερωθούν και να ευαισθητοποιηθούν οι πολίτες για τον καρκίνο του πνεύμονα.

Θεωρώ ότι η σημερινή εκδήλωση μπορεί να είναι η απαρχή παρόμοιων εκδηλώσεων και θέλουμε να ενδυναμώσουμε αυτήν την ενημέρωση και την ευαισθητοποίηση των πολιτών και του Πειραιά και να μιλήσουμε για τις βλαβερές συνέπειες του καπνίσματος για τις οποίες δεν είμαι καθόλου αρμόδιος να μιλήσω, καθότι προέρχομαι από μια οικογένεια όπου έχασα τον πατέρα μου από καρκίνο του πνεύμονα στα 56 του χρόνια, όταν κάπνιζε 80 τσιγάρα την ημέρα. Έχω καρκινοπαθή αδερφή από το κάπνισμα, αλλά δυστυχώς συνεχίζω να καπνίζω και εγώ. Ίσως δεν είμαι το κατάλληλο πρόσωπο να μιλήσει, αλλά είμαι το κατάλληλο πρόσωπο να κάθεται στο ακροατήριο και να ακούει από την αρχή τέτοιες εκδηλώσεις, μήπως καταφέρω και εγώ να πειστώ και να σταματήσω το κάπνισμα.
Έχω δύο μικρά παιδάκια, 3 ετών και 10 μηνών και έχω εξαφανίσει το κάπνισμα στο σπίτι. Έτσι, λόγω των παιδιών γλυτώνω 15- 20 τσιγάρα που θα έκανα στο σπίτι.
Θεωρώ ότι είναι απαραίτητο και σε επίπεδο Τοπικής Αυτοδιοίκησης να υπάρξουν στρατηγικές για την πρόληψη. Ο Δήμος Πειραιά θα είναι πάντα αρωγός σε έργα συλλόγων και φορέων που παίρνουν πρωτοβουλίες σε αυτήν την κατεύθυνση.
Να συγχαρώ τις κυρίες ογκολόγους που συμμετέχουν δυναμικά σε αυτό το Δίκτυο προσφέροντας υποστήριξη στους ασθενείς, ενημέρωση και ουσιαστική κοινωνική προσφορά στους πολίτες.
Ως Αντιπρόεδρος του Ολυμπιακού, μπορώ να εισηγηθώ με χαρά να μπει μπροστά ο Ολυμπιακός σε μια αντικαπνιστική καμπάνια, τουλάχιστον σε επίπεδο Πειραιά και όχι μόνο.

Θεωρώ φυσικά ότι και άλλες ομάδες μπορούν να κάνουν το ίδιο και όχι μόνο ο Ολυμπιακός.
Μπορούμε όμως να κάνουμε και άλλα πράγματα από κοινού οι Δήμοι και οι Περιφέρειες, δηλαδή όλη η Τοπική Αυτοδιοίκηση μπορεί να συνδράμει επικοινωνιακά με τα όποια συγκριτικά πλεονεκτήματα έχει ο κάθε Δήμος και η κάθε περιοχή.
Θέλω να σας ευχαριστήσω που μου δώσατε την ευκαιρία να συμμετέχω σε αυτήν την προσπάθεια να «ρίξουμε» όλοι φως στον καρκίνο του πνεύμονα και να επαναλάβω ότι ο Πειραιάς θα είναι αρωγός σε τέτοιου είδους προσπάθειες, είτε αφορούν στον καρκίνο του πνεύμονα και το κάπνισμα, είτε οτιδήποτε άλλο.
Να πω απλώς, ότι δεν είμαι αισιόδοξος για την εφαρμογή του αντικαπνιστικού νόμου. Θεωρώ βεβαίως ότι είναι στη σωστή κατεύθυνση, αλλά όπως και πολλοί άλλοι νόμοι στη χώρα μας, έχουν αδυναμία εφαρμογής. Είναι πολύ εύκολο να παίρνονται αποφάσεις και σωστές αποφάσεις, αλλά όταν δεν έχει εξασφαλιστεί η εφαρμογή τους είναι εξαιρετικά απίθανο να υλοποιηθούν. Και όταν το 80% ή το 90% ή το 60%, δεν έχω μέτρηση, έχουν μία παραβατική συμπεριφορά σε χώρους εστίασης ή μαγαζιών, αντιλαμβάνεστε ότι είναι πολύ δύσκολο να εφαρμοστεί ο νόμος. Δεν θέλουμε να επιβάλλουμε τέτοιες ποινές που να κλείσει το σύνολο των καταστημάτων στη χώρα. Στο εξωτερικό υπάρχουν αντίστοιχοι νόμοι, υπάρχει μια διαφορετική παιδεία, μια διαφορετική κουλτούρα, μια διαφορετική συνέπεια απέναντι στους νόμους. Εδώ, δυστυχώς δεν το έχουμε αυτό. Δεν είναι μόνο στον τομέα αυτό, είναι στο σύνολο της ζωής των πολιτών.
Εγώ το ζω πιο έντονα, εδώ και τρεις μήνες από την ανάληψη των καθηκόντων μου. Παρκάρουμε και κλείνουμε τις διαβάσεις των ΑμέΑ. Αυτός ο άνθρωπος που παρκάρει και κλείνει τη διάβαση των ΑμέΑ επειδή δεν ελέγχεται, θα διστάσει να
καπνίσει επειδή δίπλα του είναι ένας αντικαπνιστής; Η ανομία, δυστυχώς, είναι πλέον κουλτούρα του Έλληνα και σε αυτόν τον τομέα δεν είμαι καθόλου αισιόδοξος ότι θα εφαρμοστεί ο νόμος.
Το λέω ως Δήμαρχος, καπνίζουν σε όλα τα μαγαζιά του Πειραιά. Δεν υπάρχει ούτε ένα μαγαζί που να τηρεί τη νομοθεσία. Άρα, αντιλαμβάνεστε ότι η επιβολή ποινών στο σύνολο των καταστημάτων ή σε εκείνους που έχουν παραβατική συμπεριφορά είναι εξαιρετικά απίθανη. Οπότε νομίζω ότι τα παιδιά μας ενδεχομένως, θα μπορούν να αλλάξουν αυτήν την κατάσταση και θέλω να πιστεύω ότι θα ακολουθήσουν μια διαφορετική παιδεία, κουλτούρα και σεβασμό που εμείς δυστυχώς δεν την αποκτήσαμε.
Να σας ευχαριστήσω και πάλι. Να κλείσουμε αισιόδοξα και με χαρά, να φωτίσουμε συμβολικά την Δημοτική Πινακοθήκη, όπως είπαμε με την κα Χαλικιά και την ευχαριστώ για την παρουσία της εδώ. Ας ανάψουμε το φως».